tirsdag den 15. oktober 2013

FØDSELSDAGSGAVER JUHU


Det er præcis en uge siden jeg havde fødselsdag (tak for alle jeres lykønskninger og deltagelse i 'leg' - I er for nice!) og dertil hører der sig jo nogle pakker! Juuuhu. Lad mig lige starte med, at sige at jeg elsker at få gaver! Jeg bruger vildt lang tid på min ønskeliste og den er altid over en A4 side lang! Jeg går rundt og konstruere 'den perfekte kombi' af ting på min ønskeliste. Med andre ord er jeg stadig 5 år indeni når det gælder fødselsdage og juleaftner. Det gør, at jeg både er enormt let og enormt svær, at give gaver. Jeg har altid kæmpe forventninger, men på den anden side er min ønskeliste også virkelig lang, så der burde være ting nok at vælge imellem. Men (og det her er virkelig et dårligt karaktertræk, men lad os lige være ærlige her) jeg bliver bare så let skuffet! især når jeg går rundt og bruger så lang tid på, at sammensætte de perfekte gave-kombier i mit hoved osv osv. Og hvis det så ikke liige er det jeg havde forestillet mig, så er det lidt samme reaktion, som hos en 5-årig. Altså uden gråd og de store scener, jeg er mere en 'passive aggressive' type, der faker det store smil og begejstring for moster Odas håndmalede porcelæn, mens jeg surmuler i mit hoved. Ja, det er mega barnligt og usympatisk, men that's the truth! Men samtidigt går jeg også vildt meget op i, at købe de rigtige gaver til andre folk! Jeg bruger lang tid på, at udvælge gaven og op til jul går jeg f.eks og opsamler små ting, som folk i min omgangskreds siger at 'det har de altid ønsket sig' eller 'det er noget de vildt godt kunne tænke sig', men så når det er jul så glemmer man tit, at skrive den slags på sin liste. Men jeg bruger altså laaang tid på at finde den rigtige gave og sætte mig ind i hovedet på den jeg skal give til - og derfor er jeg heller aldrig typen der har det overstået i start november og synes det er en sejr, at være hurtig færdig. Nej! Jeg vil finde det helt rigtige - og mine gaver bliver heller aldrig byttet! Så i det mindste er jeg lidt awesome på dét punkt. 

Man skulle tro, at jeg med alt det her havde en pointe med, at mine fødselsdagsgaver var skuffende, men jeg har overhovedet ingen pointe (der er gået efterårsferie i knolden)! Mine gaver var nemlig rigtig gode - og jeg har ikke engang hold familiefødselsdag endnu. Jeg fik både smykker, verdens pæneste læbestift fra Yves Saint Laurent, en cashmere-hue og, som billederne så pænt illustrere, bøger og nogle on ear-hovedtelefoner fra Urbanears. Alle de andre ting jeg nævner var ikke i indenfor den meter mine arme kunne nå, og kom derfor ikke med på billederne. You'll just have to live without! 

Jeg er svært begejstret for blandt andet de bøger jeg fik! Især The Girl You Left Behind har jeg gået og sukket over lige siden jeg færdigjorde Me Before You, og jeg opdagede at Jojo Moyes udkom med noget nyt senere på året. Det er nok den bog jeg har ventet aller mest på i 2013, så glæden vil ingen ende tage og jeg kan ikke vente til, at Moeys knuser mit hjerte påny! The Curious Incident Of The Dog In The Night-Time har opnået en massiv hype og jeg glæder mig virkelig til, at se hvad det er for noget. Me and Earl and the Dying Girl er jeg lige gået igang med og den er insane hylende morsom, så sjov at jeg allerede er blevet skældt ud flere gange for at 'sidde og grine dumt alene..'! Jeg glæder mig til, at give jer en anmeldelse og kan nærmest allerede garantere at det bliver i toppen af skalaen!

Så, ja jeg havde virkelig en lækker fødselsdag med gode gaver og lækker mad samt cocktails på trendy restaurant på Frederiksberg. Det er sgu egentligt ret okay, at være fyldt 22 år!

Hvordan er i med gaver? Bedst til at modtage eller give? Måske en blanding?

8 kommentarer:

  1. Haha! Jeg har det på præcis samme måde ift. fødselsdage, ønskesedler og reaktion på det forærede.
    Og Gud hvor er jeg misundelig over de bøger, specielt Me and Earl and the Dying Girl - jeg håber du anmelder den, den lyder frygtelig god! ^^

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh godt jeg ikke er den eneste! ;)
      Jeg skal nok smide en anmeldelse af den - den var brilliant!

      Slet
  2. Hehehe! Jeg synes, det er meget ærligt fortalt :-)
    Selv er jeg bedst til at give (selvom jeg er blevet bedre til at få gaver gennem årene). Da jeg var yngre, blev jeg nærmest genert, når jeg fik gaver (sådan lidt "ej, det behøver du altså ikke..."), men jeg har altid elsket at give gaver og har skamforkælet min omgangskreds med gode - og fjollede! - gaver gennem årene. Jeg håber, at de har bragt bare halv så megen lykke som min glæde ved at give dem :-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også rart, at give gaver! :)

      Slet
  3. Et forsinket tillykke herfra!

    Fine gaver, du har fået dig (er dog lidt skuffet over, at der ikke også er et billede af læbestiften :D). Jeg må snart se at få læst noget af hende Jojo Moyes, men den manglende motivation for chicklit-genren har resulteret i, at jeg aldrig har læst noget i den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! ;)

      Jamen, århsj så skulle jeg jo ha' rejst mig ;) Men det er den her: http://www.bellachique.be/2013/06/ysl-rouge-volupte-shin-in-orange-impertinent-16/

      Jojo Moeys er virkelig god! Og slet ikke standard chick-lit!

      Slet
  4. En god blanding, tror jeg ^^ jeg elsker at udvælge og kræse om de gaver jeg giver mine nærmeste. Som altid er bøger. Men nøje udvalgte bøger!

    The curious incident of the dog in the time... den er fan-fucking god! og forsinket tillykke med dagen ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det er der mange der siger, at den er! jeg glæder mig til at læse den! :)

      Slet