torsdag den 24. oktober 2013

NEW BOOKS BIG YAY


Efter lang tid, hvor dankortet har ligget forholdsvist stille når det kommer til bogkøb fik jeg taget godt revanche i Oktober. Og det bedste af det hele er, at det ikke engang er slut endnu - Book Depository har en sending mere klar, juhu! Nå, men nu skal det handle om disse basser. Jeg har i lang tid godt kunne tænke mig nogle af mine yndlings bøger i fysisk format, her i blandt Hunger Games, jeg har dem allerede på dansk, men jeg synes ligesom jeg også skulle have dem på org. sprog, selvom den danske oversættelse er ganske god (bortset fra deres oversættelse af Katniss til Katua, hold kæft hvor er det åndsbollet..) så har jeg bare haft lyst til at læse dem på engelsk og se om ikke stemningen skulle være lidt mere dyster og dunkel - det tror jeg nemlig. Jeg synes mit køb er helt legitimt! Det er jo klart man både skal have yndlingsserierne på begge sprog, altså!

Khaled Hosseini's nye bog "Og Bjergene Gav Genlyd" er en fødselsdagsgave og jeg er overlykkelig over endelig, at have den i mine hænder! Hosseini skriver simpelthen så smukt og rørende og hans "Under En Strålende Sol" er en af mine absolut yndlings bøger til dato, og jeg anbefaler den til højre og venstre når jeg kan komme til det. Jeg glæder mig til masser af timer i selskab med ham påny, hvor vi skal til fjerne lande og jeg skal kulturchokkes, sukke og snøfte for til sidst, at få mit hjerte samlet på allersmukkeste vis. For det er nemlig det Hosseini kan!

Rosinen i pølseenden (der er en grund til, at det udtryk langsomt er ved at uddø) er hele den samlede Bridget Jones trilogi med den nyligt udkommet 3'er, "Mad About The Boy". Har vi lige ventet længe på den, eller hvad?! 13 år man!!! Det er jo sindssygt.. Og det betyder at Bridget jo virkelig er gammel nu, hvert fald et sted i 40'erne (jo, det er gammelt), det er jeg ret spændt på at se hvordan Fielding får til at fungere, Bridget kan jo ikke stadig rende rundt og fjumre med hendes veninder i en alder af nogle-og-fyrre, der håber jeg faktisk at hun formår at få lidt mere seriøsitet ind, samtidigt med at den gamle Bridget stadig er der, selvfølgelig! 13 år er jo virkelig også lang tid for ens læsere til, at få forventningerne op, kunne godt gå hen og blive lidt af en udfordring. Anyway, jeg er spændt og håber den lever op til de to forrige - for de er fantastiske! (og så ikke ét ord om det mega kæmpe lorte bæ rygte, jeg har hørt skulle være der - tak til Twitter for, at ødelægge det for mig! p.s. lad vær' med at google eller søge på rygtet..)

Alt i alt synes jeg faktisk det er seks ret så perfekte bøger, der er flyttet ind hos mig. 

8 kommentarer:

  1. Fantastiske bogkøb! Og, åh, Bridget<3 Jeg kan ikke vente til min pakke kommer med hende. Det er netop så lang tid siden sidst, og mine forventninger er tårnhøje. Hvad angår twitter-rygtet fortæller jeg mig selv, det bare er et PR-stunt ;) I hvert fald glæder jeg mig! Meget! Og jeg ser frem til at udveksle meninger med dig om bogen snarest :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også enormt! men når den nu ligger her hjemme, så er jeg blevet 'bange' for at gå igang med den... Jeg udskyder den hele tiden, måske venter jeg til jul, den er jo lidt julet (eller..) med hendes nytårsforsætter ;)

      Slet
  2. Bridgiiiit!! Åh, jeg glæder mig så åndsbollet (jaaaaaa!!) meget til at få fingrene i den. Tror at jeg har fået spoilet rygtet. Fik i hvert fald en utilgivelig spoiler, da vi fik præsenteret den på årets julekatalogmøde.... -.-'

    SvarSlet
    Svar
    1. Åndsbollet er et godt ord! ;) åh neeeeej, sådan noget må du ikke sige!!!!!!!! Hvis i har diskuteret det på julemøde så er det jo nok rigtigt :O :O :O :O :O :O

      Slet
  3. Hvis Bridget da så i det mindste bare kan dø og blive begravet her, ville jeg være glad. Jeg deler SLET ikke begejstringen over noget som helst, når det kommer til den forfatter/historie/film. Og jeg hader allerede lidt at min jul skal gå med at besvare spørgsmålet "har I den nyeste Bridget Jones?" Gah! -_-

    SvarSlet
    Svar
    1. w y so evil?! :O
      Jeg ELSKER filmen(e)!! Og bogen er simpelthen så morsom synes jeg :p Synes du hun er dum? (obvious you do, men på hvilken måde)

      Slet
  4. Jeg ville virkelig også ønske, at jeg bare kunne nøjes med sang-delen til min eksamen! Desværre ledsages den af en lige så stor mængde teori om æstetiske læreprocesser, kategoriale dannelsesteorier osv., og det hænger mig langt ud af halsen! Nåede i øvrigt også at holde mig vågen gennem hele VMD - man skal jo netop ikke gå glip af Allan ;)

    Jeg har faktisk aldrig læst Bridget Jones-bøgerne og vist kun set den første film, men har længe overvejet, om de skal være nogle af de næste på min læseliste. Kunne i hvert fald godt trænge til noget god underholdning :)
    Er jeg i øvrigt den eneste, der har det svært med det orange Hunger Games-cover? Jeg har samme serie, og jeg kan tit blive helt trist over, hvor lidt farverne i den serie passer sammen :/ Sort og blå går fint an, især hvis den sidste farve så havde "bundet sammen" på det, men nej :(

    SvarSlet
  5. Rigtig god stak bøger. (Det er altid så dejligt med billeder af bøger... ;) )

    SvarSlet