tirsdag den 8. oktober 2013

TWEEEEENTYYYYYY-TWOOOO(UH-UH)

Jeg har fødselsdag i dag. 22 store år fylder jeg. I denne anledning synes jeg at det var passende, at plastre mit kønne ansigt udover det hele her inde på bloggen, men også fordi der på det sidste er kommet en del nye læsere til og så synes jeg det kunne være sjovt, at lære hinanden lidt bedre at kende. Jeg er jo stadig en relativ lille blog - nu bare en relativt større lille blog og derfor kender jeg nok godt mange af jer, men nok ikke alle. jeg har således nedgriflet små særheder der b.la. er med til at definere mig, både den levende-live-Maja og Maja med bloggen. Det kunne være mægtig sjovt, hvis i derude gad skrive lidt om jer selv i kommentarfeltet, så jeg ved hvad i er for nogle der læser med - det må godt være ligeså ligegyldige og mærkelige ting, som dem jeg har skrevet. Og jer, som jeg måske kender - I må altså også gerne være med!

Jeg er en 'my way or the highway'-type. Jeg råber højt og har store armbevægelser, er en flittig bruger af ironi og sarkasme både i min virkelige hverdag og min virtuelle hverdag på de sociale medier. Jeg er måske nok en lille lystprovokatør, men det er egentlig mest fordi jeg er så forundret over hvor lidt der skal til før folk får deres panties in a twist. Hands down så er fødsler noget af det mest skræmmende jeg ved. Jeg er politisk interesseret og er altid ved, at få en hjerneblødning når folk siger 'det interessere mig bare ikke..'. Hver gang nogle nævner Mr. Darcy som deres drømmefyr, får jeg lyst til at slå min næve hårdt ind i vægen. Jeg har yderst let til tåre, både når jeg ser Animal Planet eller åndssvage serier som Beverly Hills 90210 kan jeg fælde en tåre. Speaking of Beverly Hills så var Andrea min yndlings karakter (og af fyrene var jeg team-david. altså til sidst i serien. I starten ligner han en på 12) Jeg har to forskellige musiksmage, der er min rigtige og så den jeg får når jeg kører i bil, den indeholder alt letproduceret og overfladisk popmusik så som Medina, Justin Bieber (jeg vil til hver en tid benægte dette!) og Katy Perry. Min Blå Bog fra gymnasiet af, handler 50% om alle de mænd jeg finder fascinerende og der står b.la. at min fremtid indebærer et job som fuldtids-groupie, umiddelbart klager jeg ikke (hvis Ryan Gosling er en del af jobbeskrivelsen altså.) I Bund og grund er jeg egentlig meget rolig og 'nede på jorden' (jeg hader dette udtryk) og hvis nogle af de ting jeg siger støder dig, så skal du nok ikke tage det så tungt. Højst sandsynligt mener jeg det ikke.. måske.
Og så har jeg altså ventet noget der ligner et helt år for, at kunne poste denne sang på den præcise dato hvor den giver mening. Så nyd det, dette bliver højst sandsynligt den eneste gang i vil kunne finde frk. Swift her inde! ;)



Så, nu kender i måske mig en lille bitte procentdel bedre, men hvad med jer - hvem er i derude? 

19 kommentarer:

  1. Stort tillykke med dagen :D

    SvarSlet
  2. Tillykke! 22 er awesome! - altså, alderen, men også sangen (Ja, jeg kan godt lide Taylor Swift).

    Jeg hader at skrive om mig selv - jeg mener - der er så mange ting man kunne fortælle, og alligevel ved man ikke hvad man skal fortælle. Men nu prøver jeg:
    Jeg er 23, og min personlighed er nok modsat af din (eller sådan som jeg opfatter den ud fra din tekst). Jeg gør ikke brug af de store armbevægelser eller råber højt, for jeg foretrækker bare at passe mig selv, og så er det at få for meget opmærksomhed bare ikke altid lige mig.
    Sarkasme og ironi er blandt de sjoveste ting i verden - selvom jeg nogle gange selv falder i fælden og ikke altid er med på den.

    Jeg er ikke politisk engageret, mere end at jeg benytter mig af min stemmeret, og overordnet følger med i hvad der rører sig ude i verden og inden for de emner, der interesserer mig mest (bl.a. uddannelse), for jeg bliver så trist over at verden virker så kaotisk og at ingen kan enes, når vi alle sammen i virkeligheden stræber efter det samme (eller er jeg bare naiv nu?).

    Jeg hører mere popmusik, og ser sikkert flere "tøsefilm", end jeg vil stå ved. Alligevel kan jeg indimellem ikke lade være med at fange mig selv i at nyde det, og jeg står ved det for at få begrebet "guilty pleasure" ud af mit liv, for i virkeligheden er det noget pjat og bør ikke eksistere.
    Men ellers er min musiksmag ret blandet. Min film- og tv-serie-smag består mest af eventyr/familiefilm, drama, sci-fi, komedie, musicals. Gysere kan jeg slet ikke fordrage.

    Mine favorit-genre inden for litteratur er primært børne/ungdomslitteratur, fantasy og klassikere.

    Jeg prøver altid at udvide min horisont, for jeg er blevet lidt fastlåst i min smag for ting og har brug for forandring.

    Derudover kan jeg næsten ikke stoppe med at skrive, når først jeg er gået i gang, for der er som sagt en masse at fortælle, men jeg skal nok stoppe nu...

    Tillykke med fødselsdagen endnu engang! :)

    - Nadia

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nadia, først og fremmest hvor er det fedt at du gad skrive alt det om dig selv! :D Og dernæst, tak for din lykønskning! ;)

      Rent faktisk hader jeg også, at skrive om mig selv, men endnu mere at tale om mig selv (jeg går altid i baglås når man skal præsentere sig selv og sige nogle få korte ting om en selv, jeg får altid sagt noget værre vrøvl). Jeg mener, der er jo så mange ting at sige, hvor skal man starte og hvad er vigtigst?! Det hele er vel lige vigtigt.
      Jeg tror det er ret ubevist, at jeg 'fylder meget' for egentlig er jeg enormt generet når jeg er i større sammenslutninger af mennesker, men alligevel er der mange der siger at jeg virker enormt udadvendt osv. Så et eller andet må der jo være om det. Måske er det bare mit behov for, at sige min mening når jeg synes der er grund til det, som får folk til at lægge mærke til mig..

      Og ja, guilty pleasures er lidt et fjollet udtryk! jeg ser også tøsefilm og vil ikke betegne dem som 'GP', der imod kan mit hemmelige forbrug af reality og andet 'crap tv' måske nok betegnes som en GP, det er hvert fald ikke noget jeg råber højt om ;)

      Igen, tak fordi du gad skrive lidt om dig selv, Nadia! :)

      Slet
  3. TILLYKKE MED FØDSELSDAGEN, FUCK DU ER GAMMEL! *STORE ARMBEVÆGELSER*

    Hej, jeg hedder Michella og jeg er 21 år gammel. Jeg bliver faktisk 22 om en måned og otte dage, så ved du det! Derudover kan jeg fortælle at jeg er lidt af en jeg-bor-i-mit-eget-hoved-men-mennesker-er-sgu-også-meget-nice type; i mit hoved veksles der kun mellem totalt overgearet eller jeg falder snart om af træthed (nogle tror det er et tegn på stress, men jeg er ligeglad #yolo); jeg elsker øl og kaffe mere end nogle andre væskeanordninger, jeg holder meget af horror, sci-fi, fantasy genrerne både indenfor bøger og film; hos mig finder du ingen Taylor Swift men derimod en god blanding af folk-, metal og rockmusik; kropsudsmykning er noget af det fedeste jeg ved, desværre er jeg en vaskeægte fattigrøv; før i tiden var jeg politisk aktiv, men jeg røg lidt af på den efter jeg kom på uni - dog skal det siges at jeg nyligt befinder mig på vej ind i det danske queermiljø, så lidt på vej tilbage er det; jeg bor sammen med Ida fra www.mitsuperego.blogspot.dk; hvad ellers, hvad ellers.. Jeg er herre nice, og tror på at mennesker skal blive bedre til at rose dem selv!


    Så tilbage til udgangspunktet: Pisse tillykke med fødselsdagen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Michella! Ja, jeg synes fandme' også 22 år er gammelt :( *små armbevægelser*

      Jeg bor også mega meget oppe i mit eget hoved, og nogle gange formår jeg endda at holde samtaler kørende med mig selv (Skizofreni siger du?!).. Kaffe-vognen kan jeg gå med på, men øl synes jeg smager for surt og bittert - og så hæver min mave enormt op pga gæren.. ufedt to the maks!!

      Min musiksmag er helt klart ovre i folk og indie - og Swift er en engangforestilling og kun pga. det passende tema i hendes sang ;) Men egentlig er jeg måske lidt hyklerisk ang. musik, jeg hører ikke rigtigt popmusik (altså pånær når jeg kører i bil og skifter personlighed..), men jeg kan samtidigt godt synge med når sangene kommer i radioen - og tit kan jeg både omkvæd og vers. hm hm.
      Jeg er ikke politisk aktiv på den måde, at jeg er medlem af et parti og går til diverse 'aktioner' og protester, men derimod følger jeg meget med i både aviser og nyheder og stemmer til alle valg.


      Tak for din lykønskning og dit engagement i legen! ;)

      Slet
  4. Tillykke!

    Du er ikke gammel, det er jeg derimod; Jeg bliver 26 om to dage. Jeg er helt vildt voksen på papiret, men i mit hoved, er min mor stadig den eneste der kan løse mine problemer. Jeg elsker Justin Bieber, men kun når jeg er alene. Jeg er ikke politisk aktiv, jeg har ikke tid. Men når jeg er fuld, vil jeg gerne fortælle hvilket parti der er det helt rigtige - sjovt nok skifter det alt efter hvad jeg har drukket (Gin gør mig åbenbart ærkeblå).
    I min blå bog fra efterskolen, skrev de at jeg nok blev stripper, bare fordi jeg altid tog tøjet af på værelset. Jeg snakker helt vildt højt, og folk tror altid, at det er fordi jeg gerne vil høres og have opmærksomhed, men faktisk er det fordi, jeg ikke hører særlig godt på venstre øre, og jeg kan simpelthen ikke høre mig selv, hvis jeg ikke skruer op for volumen.

    Igen tillykke! Hvis du skal gøre det rigtigt, skal du åbenbart "dress up like a hipster" (Er det mærkeligt, at jeg i lang tid hørte: "Dress up like hitler"?)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!

      Jeg er heller ikke politisk aktiv - men derimod politisk interesseret ;) Min mor er også den bedste problem solver jeg kender, og sådan vil det nok også altid være. Åh, hvor irriterende med hørelsen - især hvis folk får den gale opfattelse af dig på den baggrund!

      P.s. selvom det måske ikke er socialt-acceptabelt så synes jeg det lyder sjovere at 'dess up like hitler' ;)

      Slet
  5. Bum, det kan vist godt lyde som om jeg måske er alderspræsidenten her. 25 år er der gået siden sidst jeg var død.
    Så mange gange tillykke til de 22 til dig!

    Jeg hedder Ditte, og er nok mest den 'tavse' læser af bloggen her..
    Jeg hader gysere, er fan af nordisk mytologi og Lund Madsen brødrene. Jeg bor i Aalborg og er pisse træt af Jomfru Ane Gade. Værtshusene og bodegaerne rundt i byen er jeg dog meget glade for.
    Politik er for mit vedkommende et system, jeg ikke gider bruge min tid på. ALT kan debatteres og fortolkes til hudløshed og det bliver uden mig.

    Hav en rigtig god fødselsdag.



    SvarSlet
    Svar
    1. 25 er lige på grænsen mellem ung og gammel - midt i tyverne eller slut tyverne ;)

      Der skal også være plads til tavse læsere! Tak fordi du læser med :)

      Slet
  6. Tillykke med fødselsdagen! :D

    Halluuuu, jeg hedder Ida og er bett' 18 år. Derfor virker 22 meget voksent og skræmmende. Tillykke, du er voksen og skræmmende! Jeg elsker at have fødselsdag, for der har man lov til at være attention whore, uden at nogen rynker på næsen af det. Nyd det!

    Jeg kan kun give dig ret mht fødsler. De er klamme og nok det mest latterlige, nogen nogensinde har fundet på. Derfor skal jeg adoptere. Bum. (kun derfor. Ej der er også nogen andre grunde.) Folk siger altid; "Bare vent. Når du finder den rette, vil du selv have børn med ham!" og jeg siger: "Okay. Jeg er 18, jeg har sikkert ombestemt mig i morgen alligevel."

    Jeg kan godt lide rock musik, for jeg vil ha' gang i den, klang i den, mere fest og fart dagen lang i den... Men jeg hører faktisk sjældent musik, for jeg kan også godt lide ro. Ro til at læse en god bog. Som fx Harry Potter. Jeg har lyst til at korsfæste folk, når de siger; "Jeg har ikke læst bøgerne, men filmene er gode!" ...

    Men nu skal det ikke handle om mig (siger jeg efter masser af plapren om mig selv, hæ hæ.), det skal handle om dig. For du er fødselar! Hurra, hurra, hurraaaa! :D Tillykke igen, håber, du har en rigtig god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Ida! :)

      18 år er den bedste tid! Stadig i gymnasiet, kørekort, studenterhue og ungdommens evige optimisme (jo, det må jeg godt sige for jeg er gammel nu..), det er vist dig der skal nyde tiden! ;)

      Jamen, jeg er faktisk en af dem der synes filmene er rigtig gode! Altså jeg har også læst bøgerne - de er selvsagt fantastiske! ;)

      Slet
  7. Tillykke med fødselsdagen! Og hurra for din kommentar om Mr. Darcy - jeg har det på præcis samme måde! (jeg er så ekstra 'skadet' af at forbinde ham med Colin Firths udgave, og jeg kan slet, slet ikke snuppe fyre med hundeøjne - major turn-off!). Jeg har en rimelig bred musiksmag, men foretrækker hård rock - dog hører jeg primært pop og 90'er dance, når jeg laver mad (... I don't know why... måske skal man bare helst være i hypergodt humør i køkkenet?)... og om efteråret hører jeg ret meget emo-musik (inkl. Entakt og Agnes Obel, selvom de ikke rigtig hører til den kategori... men for mig er det efterårsmusik).

    Ps. og så slår jeg Dittes aldersrekord - jeg er nemlig 35 (men IKKE gammel! Der sætter jeg alligevel grænsen :-D)

    Mvh. Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor er det fantastisk at jeg ikke er alene om Mr. Darcy!! Det har ellers set sort ud for mig om mine frustrationer ;)
      Det er så første gang jeg nogensinde har set Agnes Obel blive nævnt som emo-musik (den kategori gemmer jeg til Green Day, Evanescence og andet ynke-rock), men hvis Agnes O. er emo - så er jeg det også! ;)

      Lad os blive enige om, at alder blot er et tal og vi kun er så gamle som vi føler os! (spoken as a true oldie!)

      Slet
  8. Tillykke!
    Jeg vil prøve med lidt info om mig selv også! :D Super god idé btw.
    Jeg er 22, eller det er jeg lige indtil på torsdag, hvor jeg fylder 23! Jeg elsker bøger (no surprise there!). Jeg ser en masse film og tv; og jeg elsker "Doctor Who"! Jeg nyder at gå i teatret , og så synger jeg med på alle (og jeg mener alle) sange i radioen. Nårh ja og så kan jeg samtlige "lyrics" til musicals såsom "Phantom of the Opera" og "Atlantis" (og nej jeg ved ikke hvorfor). Og så deler jeg lidt din drøm om at blive professionel groupie (gerne for nogle dejlige britiske skuespiller-fyre).
    Endnu en gang tillykke med fødselsdagen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har prøvet med Doctor Who, men gik i stå i sæson 2 - jeg tror det var alle de dårlige special effects, bliver det bedre??
      Vi kunne jo blive groupies sammen! Hvis Gosling altså forbliver min ene og alene!! ;)

      Slet
    2. Nu elsker jeg personligt sæson 2 (det er mere sæson 1 der keder mig lidt), men den forandrer sig meget fra sæson til sæson, og fra Doctor til Doctor selvfølgelig! :)
      Du må gerne beholde Gosling (han er nu altså bare så pæn....) så snupper jeg en eller anden brite ;D

      Slet
  9. Juhuuuu, stort tillykke med fødselsdagen!!! :D

    Fordi du kan give mig igen gange 1000, fordi jeg er ældre end dig, så tænk lige over, at du nu er ældre end Nik & Jay i Hot og for gammel til at være med i "De Unge Mødre"... Til gengæld er 22 et virkelig pænt tal og min yndlings-voksenalder indtil videre!

    Kan i øvrigt godt lide, at du skelner mellem "levende-live-Maja" og "Maja på bloggen"! Jeg har det på samme måde, som om det er to parallelle universer... Og selvom jeg forsøger at være mig selv i begge fora, er det alligevel to helt forskellige Mathilde'r, der kommer til udtryk. Og hvad så når det kombineres i forbindelse med bloggertræf? Total personlighedsspaltning! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Oh my gaaahwd.... Mine teenage-drømme om at blive Fru. Nik braste lige der! :'( Men omvendt er jeg ret glad for, at jeg ikke kan være med i De Ungre Mødre, det har aldrig været noget jeg stræbte efter :p
      Jeg håber 22 også bliver min yndlings voksen-alder!

      Jamen, man har vel haft nok sociologi i sit liv til at vide at der er en on-stage og back-stage version af sig selv, høhø ;) og ja, du har helt ret mht. bogbloggertræf! især synes jeg det var 'mærkeligt', men nu hvor man kender nogle af jer ret godt (måske) så går det lidt bedre :p

      Slet