søndag den 27. oktober 2013

"SWEATER WEATHER"????


På sådan en ekstra lang søndag, som i dag sidder jeg og kigger ud på regnen og ved ikke helt hvad jeg skal give mig til. Burde kigge på nogle lektier eftersom denne weekend er den sidste i virkelig lang tid, hvor jeg er helt opgave-skrivnings-fri, men det er bare ikke helt som om jeg gider.. Efter efterårsferien har jeg haft virkelig svært ved, at komme i omdrejninger. Alt går bare lidt langsommere og min energi er nærmest ikke-eksisterende. Det er virkelig træls, men mon ikke det er nogle efterårsblues der er sat ind, det tror jeg! Sådan plejer jeg hvert fald, at få det i slut oktober/start november, indtil december kommer og befrier mig fra efterårets dunkle tæppe. På trods af, at efteråret er den årstid, hvor jeg har fødselsdag så er det faktisk min hade-årstid! jaja, bladene er flotte når de er helt røde og gule, men helt ærligt, det er de jo kun omkring 2-ugers tid og så ligger de allesammen nede i vandpytterne mens regnen står ned i stride strømme, og grenene ser ligeså triste ud, som mit humør. Jeps, det er ingen hemmelighed, at jeg hvert fald ikke er den type person der fjollet udbryder 'sweater weather' (irriterende typer!!) når blæsten rusker og regnen trommer. 

Arhmen, det er jo lige før dette indlæg bliver ligeså depri, som vejret udenfor.. For at det hele ikke skal blive en reklame for antidepressivum, kan jeg fortælle lidt om nogle af de gode bøger jeg har læst for nylig! Jeg har b.la. færdiggjort Bridget Jones' Diary og 2'eren, The Edge Of Reason, og det var altså en fornøjelse uden lige! Bridget Jones er jo forløberen for nærmest alt chick-lit på markedet nu og jeg kan sagtens forstå hvorfor! Jeg synes hun er herlig, morsom, vittig og sød! Og så er jeg ret vild med Helen Fieldings skrivestil og ironi der gør, efter min mening, at Bridget Jones-bøgerne bliver hevet op på et lidt højere niveau end så meget andet chick-lit. Hvis du ikke allerede har stiftet bekendtskab med den små-neurotiske Mrs. Jones, så synes jeg bestemt du skal gøre det!

Derudover har jeg brugt denne weekend på, at genlæse Harry Potter and the Sorcerer's Stone og det er jo altid dejligt! Så måske oktober ikke er så skidt endda, og så har jeg faktisk ret mange gode ting, at se frem til i november! Både Catching Fire filmen der får præmiere og koncerter med henholdsvis Bastille og Imagine Dragons! Det hele skal nok gå alligevel.

Hvordan har i det med efterår? 

7 kommentarer:

  1. Jeg kan heller ikke tage mig sammen til noget som helst efter ferien, suk. For mit vedkommende havde det nok været bedre, om den slet ikke var der..
    Jeg får også flere og flere dage, hvor jeg helst bliver under dynen her i efteråret. Jeg glæder mig til jul, ja jeg gør så!

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er gået helt død i lektier og hvad der skal printes og kopieres. Nøj, dårlig studerende! Og det er ikke fordi jeg keder mig eller ikke kan lide mit studie, for jeg er mega glad for det! Men jeg er bare heeelt vildt minus i overskudslageret! suk..

      ja! Jul og læseferie, juuuhu!

      Slet
  2. Det er min yndlingsårstid :-)
    Efteråret med alle dens smukke farver. Mørket, der falder på og lokker folk indenfor til læsning, tedrikning, brætspil og hygge i stearinlysenes skær. Dysterhed og varme på samme tid.

    (blæsevejret og regnen er jeg dog gerne foruden...)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. jaja, jeg ved godt det er alt det der 'hygge' folk siger er lig med efterår, men jeg hygger altså ligemeget hvad enten det er sommer eller vinter ;)

      Slet
  3. Jeg har virkelig heller ingen overskud i øjeblikket. Jeg har bare lyst til at gemme mig under dynen med en god bog, og først komme frem igen til december! I stedet læser jeg lektier (eller stirrer på siderne foran mig, og prøver at huske bare lidt af det), og prøver at tage mig sammen til at skrive opgave.. dumme efterår!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder til at vi er fuldstændigt i samme båd!

      Slet
  4. Hehe - jeg er en af de der irriterende typer, der elsker efteråret :-) Jeg er altid begejstret for vejrskift, så kan jeg finde gamle klassikere fra garderoben frem igen. Og de mørke aftener er så hyggelige -de indbyder til stearinlys og bøger.

    Jeg er også ret glad for Miss Jones - har netop modtaget den splinter-nye 3'er med posten.

    SvarSlet