onsdag den 20. november 2013

TICK TOCK THIS IS A CLOCK


Dagen er end-e-lig oprindet! Jeg taler naturligvis om dagen hvor jeg skal ind og se CATCHING FIRE!!!! Can I get a 'whooop-whop'. Jeg har glædet mig som en sindssyg i 1,5 år - lige siden jeg gik ud af biografens mørke fra Hunger Games! Og jeg er stort set 100% sikker på, at jeg ikke vil blive skuffet. Der skal hvert fald ekstremt meget til før jeg vil gå slukøret ud fra Palads. Alt hvad jeg har set lover virkelig godt! Vi taler jo J-law, som nærmest can do no wrong! Jeg glæder mig afsindigt til, at se hvordan de har formået at lave arenaen, hvor meget af tiden før jubilæumsspillet de har taget med - det er jo trods alt næsten halvdelen af bogen der ikke foregår i arenaen. Og ikke mindst af alt, så glæder jeg mig til the boy with the bread! Jeg er en full on Peeta-fan og jeg vil slet ikke høre tale om 'team Gale'! En af de ting jeg synes der er helt særligt ved Catching Fire er nemlig Peeta, og faktisk synes jeg også det er den af bøgerne der er mest angsty - den slutning man, oh my gaaaaahwd. Det er jo faktisk sidste gang man får den 'rigtige' Peeta, at se og det er simpelthen så hjerteknusende! Jeg kan ikke holde til det..

For rigtigt at lade op til den store aften så har jeg gen-genlæst bøgerne (faktisk 2. gang i år) og de fungerer simpelthen ligeså godt 3. gang, som de gjorde den første! Jeg har før talt om min kærlighed til denne serie og jeg er stadig overbevist om, at Hunger Games er noget af det bedste nyere dystopi på markedet! Jeg har hvert fald ikke læst noget der kan komme op på dets niveau. Collins er en hård forfatter der ikke er bange for, at kaste sine karakterer ud i nogle virkelig hårde situationer - og hun lader dem ikke nødvendigvis komme helskindet igennem. Hvor andre skaber flade og ligegyldige bikarakterer, kreere Collins personer, som bliver husket og elsket. Personer, som man, som læser går hen og knytter sig til, for at de bliver revet brutalt fra en igen. Hun satser og er hård. Tårer bliver spildt og det virker næsten for ondt! Men det virker! For det er dét vi husker! Hvor mange bøger har ikke et eller andet 'tragisk', som så liiiige bliver reddet på målstregen og så er der i virkeligheden ikke rigtigt sket noget farligt alligevel. Svaret er, virkelig mange! Og det er ikke de bøger jeg husker. Det er nemlig bøger der tager chancer og giver læseren et chok, der forbliver i min bevidsthed! Og sådan en slags bøger er Hunger Games-serien!

Udover at jeg selvfølgelig glæder mig til selve filmen, så glæder jeg mig også til, at høre musikken! For Catching Fire har fandme et stærkt soundtrack! Mit hjertebarn, Coldplay, har som tidligere nævnt, lavet en sang specifikt til filmen, og som om det ikke var nok, så får vi også toner fra Of Monsters and Men, Imagine Dragons, Lorde og The National - allesammen nogle kunstnere og bands som jeg flittigt lytter til! Det er faktisk lige før man skulle tro, at der stod 'dedicated to Maja' udenpå, høhø. 

En af de sange fra soundtracket der b.la. har været på repeat her hjemme, er Elastic Heart af Sia ft. The Weeknd, som jeg virkelig synes rammer Katniss super godt! Teksten er lige i øjet og jeg kan ikke lytte til den uden, at se hende for mig. Så skulle vi ik' lige tage endnu en lytter - jov, selvfølgelig manner!


GLÆDER I JER LIGESÅ MEGET, SOM JEG GØR?

7 kommentarer:

  1. Jeg var inde og se den til midnatspremiere. Og omg!!!! Den er så god, den gjorde mere end bare at leve op til mine tårnhøje forventninger
    Det er unødvendigt at sige det; men glæd dig!!
    Og så er Peeta mindst lige så skøn som han er i bøgerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den var meeega goood! :D
      Dog synes jeg godt de kunne ha æagt lidt mere fokus på Katniss og Peeta, jeg synes Gale stjal lidt meget opmærksomhed. hm hm hm.

      Slet
  2. Er fuldstændig enig!
    Har aldrig nogensinde forstået "Team Gale" - Peeta jo bare for nuttet. Og i mine øjne er Gale en smule intetsigende og kedelig.

    SvarSlet
  3. Er fuldstændig enig!
    Har aldrig nogensinde forstået "Team Gale" - Peeta jo bare for nuttet. Og i mine øjne er Gale en smule intetsigende og kedelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Præcis! Helt ærligt, Gale er en nar i Mockingjay! Og egentlig, så begyndte han jo først at vise interesse for Katniss da hun blev en del af spillet og Peeta kom på banen - dårlig stil!

      Slet
  4. Uh, nu glæder jeg mig endnu mere til at se filmen. Jeg er først lige gået i gang med at læse bogen, da jeg ville læse den inden jeg så filmen, så har ikke fået set filmen endnu. Håber filmen levede op til dine forventninger! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fornftigt med bogen! - de er alle tre fantastiske! Håber du kunne lide filmen (hvis du har været inde og se den endnu). Selv elskede jeg den!

      Slet