torsdag den 12. december 2013

8 FRA MIN ØNSKESEDDEL

1: Moleskine Kalender Peanuts Edition. 2: One Day af David Nicholls. 3: Alkymisten Jubilæums Udgave af Paulo Coelho. 4: The Tales Of Beedle The Bard af J.K. Rowling. 5: Fantastic Beats And Where To Find Them af J.K. Rowling. 6: Madame Bovary af Gustav Flaubert. 7: Eating Animals af Jonathan Safran Foer. 8: Winger af Andrew Smith.

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der godt kan lide, at se hvad andre ønsker sig i enten fødselsdagsgave eller julegave. Faktisk er jeg sådan, at jeg har ekstremt svært ved, at formulere min egen ønskeliste, før jeg har hørt hvad mine venner/familie ønsker sig. Det er lidt træls, men ret meget mig i en nøddeskal. Jeg er feks. også altid den der bestiller til sidst på restauranter, for jeg skal lige høre hvad alle andre skal have først. Man kunne måske sige, at jeg har svært ved at bestemme mig.

Hvis i ikke allerede har skrevet jeres egen ønskeseddel, og sendt til både Julemanden, Moster Oda, farmor osv, så er det nok ved at være sidste udkald, men på den anden side kan i måske bruge lidt inspiration fra min af. Udover bøgerne på billedet så ønsker jeg mig tonsvis af andre ting! Min liste er nemlig kommet op på hele 3 A4 sidder i år! Det er faktisk ikke fordi jeg har enormt mange ønsker når jeg går igang, men så kommer de alligevel raslende når man sidder og skriver. På bogfronten ønsker jeg mig desuden The Shining af Stephen King, som min første King bog nogensinde. Jeg har set filmen, men 'kenderne' skælder den vist ret meget ud, men altså jeg synes nu den var ret uhyggelig da jeg så den (når man lige ser bort fra de utrolig cheesy 70'er effekter). Og så ønsker jeg mig hele Vampire Academy-serien, ja det er jo faktisk blasfemi at jeg endnu ikke ejer dem på 'rigtig papirform', men det har altså ikke stoppet mig fra at genlæse dem adskillige gange. Men nu, i forbindelse med filmatiseringen, så laver de nye covers og de nye er altså ikke ligeså 'rigtige', som de gamle, så jeg må jo have hevet mine fortrukne eksemplarer hjem før de udgår!

Og så er det faktisk også idag, jeg har fået overstået alle mine julegaveindkøb. Magasin Du Nord er ikke for tøsedrenge, sådan i julemåneden! Så nu kan jeg med forholdsvis ro i sjælen (Hold kæft, hvor er det en stor fed løgn, jeg burde lave opgave og læse op til eksamen-fra-helvede) gå ind og se Hobbitten i aften (Legolas, jeg vil stadig føde dine børn!!)

Opdatering: Irene spurgte hvorfor jeg har skrevet Eating Animals på, når jeg nu var knapt så begejstret for Ekstremt Højt og Utroligt Tæt På, men den er altså på listen fordi jeg så en læse denne grønne version af bogen, på færgen på vej hjem fra sommerferie i år. Og det var bare et eller andet der fangede mig ved den. Det er måske lidt mærkeligt, for jeg er hverken vegetar, eller har planer om at blive det, men den vakte alligevel min nysgerrighed. Og så har jeg lige spottet at Evanna Lynch (Luna Lovegood) har læst den og med meget rosende ord, at fortælle bagefter - og så er jeg overfladisk nok til også, at ville læse den. Hæ.

Hvor langt er i med både ønskeliste og gaveindkøb. Har i julefred i sjælen eller er ved at kløjes i klejner og æbleskiver med alt det i ikke har nået endnu?

9 kommentarer:

  1. Jeg kan huske, hvor meget du ikke brød dig om Extremely Loud.... så jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad der får dig til at skrive Eating Animals på listen :) Bare fordi det kunne være lidt spændende at høre.

    Jeg ønsker mig de nye Harry Potter udgaver, og jeg tror næsten, jeg begynder at græde, hvis ikke der ligger bare én af dem under træet... Så utaknemmelig er jeg nemlig. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt husket ;) Jeg har opdateret indlægget med min meget overbevisende og valide begrundelse ;)

      Uh, nu er der jo efterhånden kommet en del nye Harry Potter bøger, mener du dem som Sabina viste frem, for noget tid siden eller er det disse: http://harrypotter.bloomsbury.com/books/harrypotter-boxset ?

      Slet
    2. Who am I to judge, når jeg selv køber bøger udelukkende på baggrund af coveret ;)

      De nye danske udgaver. http://gyldendal.dk/boeger-til-boern-unge/boerneboeger/9788702114423/harry-potter-6-harry-potter-og-halvblodsprinsen Jeg synes faktisk, de er rigtig smukke! :) Og trænger til noget Harry.

      Slet
  2. Det er ellers en dejlig ønskeliste, Maja! Jeg håber, at du får hver og en på listen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har faktisk allerede fået to af dem, men jeg krydser fingre for at et par af de andre er under træet ;)

      Slet
  3. Svar
    1. Filmen er hvert fald god, så kan kun tro at bogen er ligeså - hvis ikke bedre.

      Slet
  4. Åh en fin ønskeliste! Jeg drømmer også om netop dén udgave af 'Alkymisten'. Den er jo vidundersmuk (og historien indeni er ligeså).

    SvarSlet
  5. Hej Maja,

    Jeg kan helt klart anbefale Eating Animals, den er super sej og anderledes bog. Det er en god blanding af fakta og personlige anekdoter.

    SvarSlet