fredag den 27. december 2013

STATUS OVER MÅLSÆTNINGER FOR '13


Og med sådan en business-lign. titel skyder vi således starten af 'Året Der Gik' igang, herinde på bloggen. Sidste år, i starten af Januar, lavede jeg en slags 'to-do liste' for året 2013. Jeg er ikke den store tilhænger af nytårsfortsætter og ser i stedet denne slags, som en form for 'personlig udvikling' hvor man på en gang ser tilbage og fremad. Men lad os lige se om jeg egentlig klarede mine 'mål', som jeg ville.

- 2013 bliver mit kage og sukker indtag markant formindsket. Det nytter ikke, at gå ombord i de Katjes vingummer og købe-rouladen fra Netto, som jeg alligevel ikke kan lide 'bare fordi de var der'. 
Hmm. Den kunne godt ha' været bedre! Der er altid næste år! (og så har de der gratis fredags-sodavand, fra arbejdet nok heller ikke hjulpet. Hvorfor overhovedet drikke Sprite når man ikke kan lide dem..)

- At blive bedre til ikke, at blive skidehamrende sur når andre bilister kører som en brækket arm og lade vær' med at mistænke den bagvedkørende på motorvejen for, at sende vrede øjne i min retning fordi han måske synes jeg kører for langsomt og derved få paranoia over min fart. (p.s. jeg kører faktisk helt fint - don't worry..)
Jeg har faktisk ikke kørt særlig meget i bil i 2013, så det giver sig selv lidt, at den er blevet bedre! :D Ha.

- Går mere i biffen! Jeg får alligevel ikke set filmene på DVD.
JA! endelig en jeg kan sætte fuldt hak ved. Har set ikke mindre end 15 film i biografen i år! Vildt nok.

- Lade vær med, at lade dankortet køre i pendulfart igennem dankortterminalen i H&M og andre polyester-helvede butikker. KØB LIDT MEN GODT.
Ja, faktisk. Har købt langt flere bøger end tøj i dette år. Rent pengemæssigt er det nok desværre det samme beløb.

- Få gang i trommestikkerne og arbejde målrettet på, at kunne gennemføre 5 kilometers løb uden, at være ved at hoste lungerne op. Samtidigt kunne det være rart, at blive kureret for min fitness center-fobi
Æhm. Altså jeg meldte mig ind i et fitness center i foråret, men såe... fik jeg det bare ikke brugt helt så meget. (og nu har jeg faktisk meldt mig på pause..)

- Prøve at leve lidt mere udenfor mit hoved
Jeg synes faktisk jeg er blevet bedre! Stadig en masse arbejde forude, men små skridt tæller også! Sagen er bare den, at der er så meget sjovere i mit hoved end udenfor..

- Indse at jeg er blevet for gammel til, at gå og fantasere om bryllup mellem mig og Ryan Gosling (indsæt også alle mulige andre kendte her) 
.... Jeg vil for altid bevare håbet!!! (dårligt mål, fortids Maja!!)

- At spise rigtig frokost! Ikke mere spaghetti og ketchup eller en krydderbolle med hurtig smør.
Ja! Rugbrødet er kommet mere på bane. Varieret kost er måske så meget sagt, men leverpostej har heller aldrig skadet nogen!

Skabe enighed mellem den person jeg forestiller mig jeg er, og den version jeg i virkeligheden er. 
Still on my way.. Det har hjulpet meget, at jeg er begyndt på en uddannelse jeg elsker og kan se en fremtid for mig selv, der har noget med fagene at gøre. Tommel op!

Få min Disney samling til, at vokse markant og overtale verden til, at se det ikke er barnligt eller tosset at bruge en mindre formue på tegnefilm.
Den er blevet større, især i foråret blev der sat flere til samlingen. Jeg går pt. kun efter mine yndlings

- Lade vær med, at skabe luftkasteller om den 'perfekte mand', som jeg gang på gang møder i samtlige af de bøger jeg læser. Let's face it, Insta-love eksistere ikke og du skuffer kun dig selv!
Gaah. Jeg er stadig en håbløs fantast.

Stop med, at få dårlig samvittighed når jeg er i en periode uden læselyst OG stop med, at føle mig 'bagud' fordi andre læser mere eller nyere bøger end jeg selv.
Yes man! 2013 er det år jeg har læst aller mest, så de dårlige samvittighedsperioder har der været langt imellem. 

Mindre dagdrømmeri og mere virkelighed!
Det er nok den sværeste. Jeg er virkelig en kæmpe drømmer der bygger luftkasteller og fantasi-muligheder. Det kunne være rart, hvis det rent faktisk kunne blive ført ud i virkeligheden. A work in progress..

Alt i alt er det gået nogenlunde okay, synes jeg. Der er plads til forbedringer, især på det der kage/sukker-område vil jeg gerne blive bedre til at sige 'pænt nej tak'. Næste år vil jeg fortsat arbejde med nogle af de store ting, men jeg tror jeg vil lave en decideret 'bogmæssig målsætning' - jeg gør mig ikke rigtigt i boglige mål og challenges. Så det skal nok blive både udfordrende og spændende.

1 kommentar:

  1. Ej, hvor fedt. Vi burde alle lave sådan en liste over ting, vi skal gøre bedre - og så "reviewe" den efter et år. Det er rigtig hyggeligt at læse med her, for jeg kan sagtens se mig selv på flere af de punkter :-) KH Shanice

    www.byshanice.blogspot.com

    SvarSlet