søndag den 26. januar 2014

I SHIP IT / OTP

En ting man ikke kan komme udenom når man læser meget fantasy er OTP's! OTP står for: One True Pairing, og betyder altså 'yndlings par' og 'Ship' står for Romantic Relationship. Det er noget, som nogle folk går sindssygt meget op i, i de forskellige fandoms og man kan næsten komme helt op og toppes når uenighederne raser. Det er selvfølgelig ikke kun i bøgernes verden man finder OTP's, men også blandt tv-serier, film, 'den virkelige verden' og selv i tegneserie-universet er der folk der går amokka over romantiske konstellationer. Man kan vel sammenligne det lidt med Fantasy Football - her er det bare romantiske par man sætter sammen.

Nogle af de mere, øhm, skal vi sige mærkværdige OTP's der eksisterer på internettet er b.la. Drapple - prøv at lav en hurtig Google-søgning. Det er Draco + Apple. Det er selvfølgelig en joke og ikke noget seriøst, men desværre er der folk der i ramme alvor mener, at Draco og Hermione burde være en ting. Alt for meget creepy fanart til, at jeg vil foreslå, at i googler det. 

Jeg har prøvet, at tage de fem første af mine OTPs der lige faldt mig ind, men det er seriøst svært - der er jo såå mange!! Men disser er hvert fald dem jeg er die-hard fortaler for:

Ross + Rachel: Måske det allerførste par jeg rootede' for! De er jo meant to be og man kan jo ikke andet end, at elske Ross og hans gåpåmod med sætningen: "You're my lobster". Eij, jeg swooner lidt og vil jo også bare have, at der er nogle der kalder mig for deres lobster!
Jeg har fulgt med i Friends for evigt og har stadig ligeså stor fornøjelse af, at se afsnittene som første gang. Hvis der bliver lavet en ny omgang af serien, som jeg ved at vi er virkelig mange fans der håber på(!), så ville mit liv være noget nær perfekt.

Rose + Dimitri: Shit. Fuck. Goddammit, hvor jeg shipper disse to so hard! De går også under navnet 'Romitri' og de kommer selvfølgelig fra min alltime yndlings fantasy-serie: Vampire Academy. Dimitri der er fra Rusland og tiltaler Rose, som Roza.. Eeeehp mit hjerte smelter!!! 

"Sonya had said no couple could share one aura or one soul, but ours weren’t meant to be apart. They fit together like a puzzle, two individuals making something greater than themselves. “I don’t belong to anyone. I make my own choices.”
“And you’re with Adrian,” said Dimitri.
“But I was meant for you.” 
And that did it. Any pretense of control or reason either of us possessed melted away."

Katniss + Peeta: Selvfølgelig!! Hvis du sidder og tænker 'Nope, Katniss og Gale' så bliver du simpelthen nødt til, at tage dig gevaldigt sammen! Katniss hører sammen med Peeta! Det er for fanden The Boy With The Bread! Peeta er definitionen på alt hvad der er godt og rigtigt i denne verden og Gale er nar der aldrig nogensinde ville kunne sætte sig ind i, hvad Katniss har gået igennem! Jeg kunne tale i evigheder om, hvorfor dette er den eneste sande OTP, men lad os i stedet bare dvæle lidt ved alt den skønne fanart.
Ron + Hermione: Den eneste, og jeg gentager: den eneste! Som Hermione skal parres med, er Ron! Lige fra starten af, har der været et eller andet imellem dem og deres sindssyge jalousi på hhv. Viktor Krum og Lavender Brown, men så endelig (!) i The Battle Of Hogwarts overkommer de flere års stolthed and gets down to business! Eller, de kysser hvert fald.. Det er desuden med seriøs selvopofring, at jeg har fundet dette billede til jer, for der er fandeme mange perverterede Harry Potter-fans der er gået lidt amok med tegningerne derude, men vi holder det sobert!

Damon + Elena: Okay, det er faktisk ikke fordi jeg er sådan overdrevet fan af tv-serien Vampire Diaries, men jeg er alligevel mega fan af Delena (jeps, endnu et smart 'vi-kaster-lige-navnene-sammen-trick')! Damon er jo mega underdog og under hans hårde facade så har han faktisk gjort tusind gange mere for Elena end Steffen! Og så er han fandeme også lækker! Yikes. Jeg følger med i tv-serien med et bankende hjerte og en lille snert af tvivl, for jeg ved bare, at der sidder en lille fed skaldet manuskriptforfatter der vil knuse alle mine drømme og gøre livet surt for mig, igen! 


Og så vil jeg selvfølgelig gerne høre jeres ultimative OTP's! :)

10 kommentarer:

  1. Åh, Ross og Rachel! De var også et af mine første OTPs. Det øjeblik, hvor Ross siger Rachels navn i kirken, i stedet for Emilys, får mig stadig til at smile helt fjoget!
    Jeg vidste faktisk ikke, at der er så mange, der shipper Hermione og Draco! Han er jo en kæmpe kujon (lige meget hvor dejlig Tom Felton så end ser ud), og Hermione fortjener så meget mere end ham. Ron er den eneste rigtige, basta!
    Jeg sukker også højlydt, hver gang nogle nævner Katniss + Gale. Jeg bliver sgu bare så træt indeni. Lad nu være med at gøre dem til mere, end de var!

    Derudover har jeg også Gendry + Arya, Jorah Mormont + Daenerys, og Jamie + Cersei fra A Song of Ice and Fire serien som nogle af mine OTPs.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ville virkelig blive overrasket over, hvor mange der shipper Draco! Har sågar hørt Draco + Luna Lovegood. Shit det er jo bare forkert altså..

      Og Katniss og Gale... Det er jo slet ikke holdbart! De er alt for vrede/angsty begge to = katastrofe.

      Jeg overvejede virkelig meget, hvem fra ASOIAF jeg skulle shippe, men som det er lige nu så synes jeg ikke der er nogle der gode nok. Jamie og Cersei er no go for mig, har generelt en negativ følelse overfor incest..

      Men jeg ville gerne sige Jon Snow og Daenerys, faktisk.

      Slet
    2. Wow, jeg kan slet ikke forestille mig Luna og Draco som et par. Det er måske endnu mere mærkeligt, end at skulle forestille sig Hermione og Draco sammen!

      Incest plejer virkelig heller ikke at være noget, der tiltaler mig, men jeg kan alligevel ikke lade være med at holde af Jamie og Cercei (George R.R. Martins historie har nok rodet med min hjerne!). Desuden er Daenerys familie jo også stærkt præget af incest, og den familie har nærmest fået gudestatus blandt mange af dem, der holder af serien :b

      Jeg kunne så godt lide Ygritte og Jon sammen, så jeg kan slet ikke forestille mig, at han skulle finde sammen med Daenerys. Desuden har jeg en fornemmelse af, at Jon ikke er Eddard Starks barn, men derimod hans afdøde lillesøster Lyannas, som hun har fået med Daenerys' storebror Rhaegar. Måske er det bare mig, der tænker for meget, men serien hedder jo A Song of Ice and Fire - ice = Jon, fire = Daenerys... Måske? Det får vi at se om 10 år (eller deromkring), når serien er afsluttet :b

      Slet
    3. Jeg brød mig personligt ikke om Ygritte, så har det okay med, at hun er af vejen.

      Jeg tænker nemlig også at Ice and Fire kan hentyde til Jon og Daenerys i smuk forening.

      Slet
  2. Du har nævnt én af dem - Dimitri og Rose! Nøj, hvor jeg elsker dem og hvor gav det dér citat mig bare uendelig meget lyst til at genlæse serien... for real denne gang (kom vist kun til bog nr. 2 sidst)! De er DE BEDSTE.

    Derudover... Kurt og Blaine fra Glee! ;) Det er ikke fordi, jeg følger med i serien mere (hov...), men ih, dem har jeg haft mange gode stunder med! Og de er bare SÅ søde!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vidste du var med mig! <3 Nu hvor jeg har fået alle bøgerne hjem, så skal jeg virkelig også genlæse igeeeen!!

      Selvfølgelig er du med Kurt og Blaine, alt andet ville være underligt! :D selvom man ikke rigtigt følger med i serien længere, så kan man stadig have nogle stærke følelser! ;)

      Slet
  3. Har du set traileren til The Fault in Our Stars? Jeg er helt svimmel af glæde over den, for den er så god! Og OneRepublics "What You Wanted" som baggrundsmusik passer så fint til den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke fået den set endnu, men det er helt klart i toppen af min to-do liste at få det gjort! ;)

      Slet
  4. Jeg ELSKER det her indlæg! Crazy fangirling FTW! :D
    Men nu, hvor du spørger, kan jeg så slet ikke komme på nogle af mine OTPs - altså ud over dem, du allerede har nævnt :O Jeg var faktisk i øvrigt længe Team Gale, men så på et tidspunkt i anden (eller tredje?) genlæsning skiftede det sgu ;P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, altså din hang til Team Gale vil blive husket! :O Og jeg kan altså overhovedet ikke se, hvorfor du holdte fast i ham så længe??!! Åh nej altså..

      men med tiden fik vi sat dig straight! ;)

      Slet