tirsdag den 25. februar 2014

CURRENTLY READING


Jeg synes det er mega træls, at jeg stort set aldrig kan nå, at lave nogle 'currently reading'-indlæg, for før jeg har set mig om, så har jeg nemlig færdiglæst den bog jeg er i gang med. Ja, hårde problemer, i know. Men NU, kan jeg eeendelig vise, hvad jeg er i gang med! En ordenlig moppedreng af en bog der ikke lige sådan lader sig sluge over en dag eller to. Jeg er gået igang med A Feast For Crows der er nr. 4 i A Song of Ice and Fire-serien. Og det er måske lidt med røven i vandskorpen, for jeg skal være inden sæson fire af tv-serien, begynder i April, men mon ikke jeg når det. Lige nu er jeg på side 422 ud af 852. Det er en 'tung' serie med tonsvis af information og karakterer, at holde styr på og derfor er min læsehastighed også markant langsommere end normalt, jeg bestræber mig på, at læse omtrent hundrede sider om dagen, men det er altså lidt lettere i weekenden end hverdagen der er fyldt med arbejde og uni. Til trods for min sneglefart så elsker jeg serien! Den er ganske vist lidt hårdere, at danse med, men jeg kan egentlig godt lide, at man skal 'arbejde lidt mere for det' end i alt alt muligt andet. Man får en verden der er bygget overtalende op, at man vitterligt selv føler, at man er iklædt rustning og sværd og trasker rundt iblandt mudder og blæst for, at kæmpe i krigen om Jerntronen. 

I 4'eren bliver der desuden introduceret en hel masse nye karakterer, som man ikke har mødt før, og dem skal man pludselig også finde plads til, at jonglere rundt med. Pyh, George R.R. Martin gør det altså ikke nemt for en, men så længe han ikke rør Jon Snow eller Arya så er jeg tilfreds (jeg er nemlig full on team Stark!). Andre af mine yndlings karakterer indebærer Tyrion (selvfølgelig), Daenerys (kun pga. dragerne) og Samwell Tarly (måske den eneste karakter der er gennemgående god) og Cersei indtager selvfølgelig førstepladsen over personer jeg hader.

Selvom bog 4 er lidt en 'mellemstation' mellem 3'erens epicness og en overligger til nr. 5, så nyder jeg, at jeg endnu engang befinder mig i universet og jeg ser meget frem til næste bog, hvor jeg seriøst håber, at Daenerys snart får lettet rumpeten og krydset det fandens oceans så vi kan se noget kick-ass drage action.

Læser i selv noget spændende for tiden? :)

15 kommentarer:

  1. Jeg glææææder mig til, du kommer til 5'eren. Intet ondt om 4'eren (ok, måske lidt), men 5'eren er bare så meget mere action-packed - kun overgået af 3'eren faktisk, som jo er mega mind-blowing, som vi alle ved!
    ASOIAF er awesome - og jeg dør lidt ved tanken om, at den næste bog først (måske?) kommer næste år - til gengæld glæder jeg mig bare til april lige nu! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også. har faktisk overvejet, at starte på 5'eren inden serie-start (stress stress stress) for de kommer jo garantrisse til, at 'låne' indhold fra den i denne sæson (altså daenerys fx og Tyrion.. de udelader jo ikke de to karakterer i en hel sæson)

      Slet
  2. Vi har de samme favoritter! :D

    SvarSlet
  3. Årh, den serie skal jeg også snart videre i! Jeg har besluttet mig for, jeg netop skal læse 3+4 i år, og jeg vil egentligt godt lidt i gang inden serieopstarten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glææææd dig til 3'eren!! shit is going down! ;) ISÆR læs 3'eren før du ser serien - meeega spoilers jo.

      Slet
  4. Det er en fantastisk serie! Jeg har faktisk 5'eren stående uden at have læst den (endnu). Jeg prøver at vente lidt med det - mest af alt fordi det endnu ikke er annonceret, hvornår 6. bog udkommer, og jeg vil gerne strække spændingen lidt... (selvom det efterhånden er ret svært at vente!).

    Jeg er næsten færdig med Ender's Game, som indtil videre har været spændende og interessant. Lidt mere hardcore end jeg forventede, men bestemt god.

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er lige gået igang med 5'eren, selvom jeg havde sagt at jeg lige skulle have en pause - de er jo ret tunge de bøger.

      Slet
  5. Så flott når man finner en bokserie man elsker! Jeg leser akkurat nå en norsk spenningsbok (krim) fra den delen av landet hvor jeg bor, og den er ganske så god. I tillegg leser jeg "Bad Girls" av Rebecca Chance som eBok. Anbefales :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ikke så stor fan af krimi, det er ikke rigtigt noget jeg gør mig i - men sjovt, at den foregår hvor du bor :)

      Slet
  6. Jeg elsker ASoIaF! Det er en genial serie! :D

    Tyrion, Jon, Arya og Samwell er også mine favoritter. Jeg synes også, at Jamie, Sansa og Cersei er spændende at følge. Jeg ved godt, at man ikke må mene noget positivt om Cersei, men hun er altså en interessant karakter i mine øjne! :b Jeg forstår godt, hvorfor folk hader hende, men det er ikke hende, der ligger øverst på min hadeliste (det gør Walder Frey og Ramsay Bolton til gengæld).
    Daenerys har også længe været en favorit hos mig, men hun begyndte altså at irritere mig lidt, da jeg læste 5’eren. Det gjorde dog ikke hendes del af historien mindre spændende!

    Begynder du så at læse A Dance with Dragons, når du er færdig med denne? 5’eren slutter med nogle ret grumme cliffhangers, så jeg håber virkelig, den næste bog snart udkommer! Jeg kan umuligt vente 2-3 år mere! :o

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes Sansa er mega møghamrende irriterende! Arhmen altså, hun er så overfladisk, som det overhovedet kan blive.
      Cersei er min hade-karakter fordi hun ikke skyr nogle midler, hun er jo gennemgående ond og bedragerisk (som mor så søn).

      Jeg er lige begyndt på 5'eren, men jeg er kun omkring de 30 sider inde.

      Slet
  7. Jeg ville rigtig gerne læse Game of Thrones ... men mængden af sider, som hver bog indeholder, tror jeg bare lidt tager pusten fra mig. Lidt underligt, for da jeg var mindre elskede jeg tykke bøger - men nu er det bare som, at jeg bliver endnu mere demotiveret omkring dét at læse, når de er på over 400 sider :(

    I øjeblikket læser jeg Me, Earl and the Dying Girl, men får ikke rigtig læst så meget, selvom jeg gerne ville :/ Damn you, skole!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke helt om du ville kunne 'klare' den mængde af sider og tunghed :D Altså selvfølgelig ville du kunne det, men så skal du bare ikke ligge den fra dig ;) Man bliver nemlig nødt til, at køre lidt hårdt på med dem.

      Skole er dum, ja!

      Slet
    2. Siger du at jeg lægger bøger fra mig!? Ej, haha - det har du måske nok ret i (skrev det jo også selv i mit sidste indlæg). Jeg er ret god til at "glemme" at læse i en bog, hvis den ikke er helt vildt spændende. Og så ligger den bare på min sengebord i flere uger, indtil jeg beslutter at sætte den tilbage på reolen ... og læse videre på et andet tidspunkt :P

      Slet