søndag den 23. februar 2014

DO YOU YOUTUBE?

Youtube, sikke et fantastisk sted på internettet. Hjem for både musik og obskure videoer af katte og babyer der kommer til skade. Kan man andet end, at elske det? Udover at jeg bruger sitet til meget af min musiklytning (håbløst bagud ift. dingenoter som Spotifty), så følger jeg også en lille håndfuld 'tubers' der Vlogger om alt mellem himmel og jord. Hvis der nu skulle være nogle af mine læsere der sidder og mangler noget materiale til overspringshandlinger, så vil jeg da med glæde dele ud af nogle af mine yndlings. Og hvis du selv har nogle gode 'oppe i ærmet' så del meget gerne i kommentarfeltet.

JacksGap består af de britiske tvillingebrødrene Jack og Finn der laver videoer om aaaalt muligt forskelligt, deres liv kan man vel sige?! Hvad der tiltaler mig ved deres kanal er deres arbejdsomhed og finish. De bruger lang tid på indhold (Okay den her video er ikke så indholdsrig, men det var lige for, at vise jer hvem de er) og uploader derfor ikke så tit, som mange andre. Efterhånden som deres kanal er vokset er deres video-projekter ligeså. De har feks. lige været i Indien for, at rejse penge til velgørenhed via Youtube og deres eventyr er delt på kanalen under"Rickshaw Run". 

Selvfølgelig skal der være en booktuber på listen også! Jeg har det faktisk relativt svært med booktubers, altså jeg abonnere på en masse kanaler, men det er de færste jeg faktisk gider, at se regelmæssigt. Desuden synes jeg, at mange(!) af dem er über hyper/skinger stemme/lalleglade så man er lige ved, at få en blodprop. Altså lidt fis i gaden er okay, men du behøver ikke springe mine trommehinder.. Og der kommer Regan fra PeruseProject, som min redningskvinde! I låååve her. Hun er virkelig sød og naturligt sjov, uden at være for meget. Og vigtigst af alt; hun har vildt god bogsmag. Hvert fald min bogsmag. Hun læser meget old-school fantasy og har introduceret mig for mange nye bøger, som jeg ikke kendte i forvejen. Og så deler vi nogle af de same hade-serier, jeg nævner: Divergent, P.C Cast Marked, Fallen, Hush Hush og Shiver. Intet forener, som et fælles had. Eller.. Regan filmer desuden bare med sin Iphone 5 og Macbook og i en tid, hvor næsten alle youtubere har avanceret foto og redigeringsudstyr er der rart med en 'down to earth'-holdning. Faktisk kunne jeg slet ikke se på kvaliteten, at hun filmede med sin telefon før hun selv nævnte det. Regan er min numero uno booktuber og hvis du endnu ikke kender hende så, tjek hendes kanal ud.


Eat Your Kimchi er Simon og Martinas kanal. De gift og fra Canada, men besluttede sig for, at flytte til Syd Korea og opleve noget nyt og anderledes. Deres videoer handler derfor meget om den koreanske kultur og seværdigheder, set fra et canadisk/hvid persons(?) perspektiv. Jeg synes andre kulturer er enormt spændende og den asiatiske er så anderledes fra vores herhjemme, at jeg synes det er både sjovt og spændende at følge med i deres liv på den anden side af jordkloden. De er blevet ret store i asien og så vidt jeg har forstået lever de nu af, at youtube og interviewer b.la kendte Kpop bands derovre (asiatiske boy-bands), men de er stadig utrolig søde og sjove. Asien er så vild og mærkelig og Simon og Martina gør det lidt mere tilgængeligt for en som mig, der måske aldrig kommer derover selv.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker YouTube! Der findes så meget godt derinde (hvis man altså går de rigtige veje! :b).
    Tak fordi du deler nogle af dine favoritkanaler (jeg er ikke stødt på nogen af dem før nu). Jeg synes specielt, at Eat Your Kimchi's kanal lyder spændende!

    Nogle af de BookTubers jeg elsker at følge, er: Ariel Bissett, enchantology, RamblingsAnd GreenTea, Sarah Churchill og The Readables.
    Min læsesmag er meget bred, så derfor er det rart at følge nogle BookTubers, der også læser andet end paranormal YA!

    Derudover følger jeg også et par blandede YouTubers. CutiePieMarzia, charlieissocoollike, Cooking with Dog og grav3yardgirl er nogle af dem.
    Nu er det ikke fordi, jeg faktisk laver den mad, de laver i Cooking with Dog, men jeg synes bare, det er så afslappende og sjovt at se den mad, der bliver serveret :b

    Apropos skingre stemmer, så ved jeg godt, at Bunny fra grav3yardgirl har sådan en! Men i modsætningen til BookTube Christine’s stemme (du kan næppe være i tvivl om, hvem hun er!), så har jeg lært at ignorere den skingre del af Bunnys stemme. Hun virker bare så rar, og så er hun meget selvironisk! Desuden elsker jeg hendes "Does this thing really work?" videoer! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din kommentar! :D Du kommer med en hel masse gode forslag, dem skal jeg helt sikkert tjekke nærmere ud!

      Slet