fredag den 14. februar 2014

ROSER ER RØDE..


D. 14 februar. Altid i uge 7. Vinterferien herhjemme. Det er selvfølgelig Valtentinsdag jeg taler om! Måske den mest hadede dag for singler? Eller hvad? Det er trods alt ikke så stort i Danmark som i dets moderland, USA. Jeg skal være ærlig og sige, at jeg faktisk ikke kender ét eneste kærestepar der fejrer den slags, eller jo, måske dem der stadig holder krampagtigt fast i 'månedsdage' og dets lige. Personligt har jeg aldrig nogensinde fejret d. 14 februar sammen med min kæreste, i alle de år vi har været sammen. Det virker bare sådan lidt.. fake? cheesy? Men på den anden side, hvem skal jeg være til, at dømme folk der godt kan lide den slags? Det er såmend ikke det gamle og slidte argument 'det er bare en kapitalistisk mærkedag, som gør, at butikkerne kan tjene penge', jeg er enig i. For hvad så med julen? og påsken? Dét er sguda begge to kapitalistiske årstider der vil noget.
I stedet for alt brokkeriet så lad dem der vil fejre det, gøre det. Og når alt kommer til alt er det så ikke bare en dag, hvor man har mulighed for, at føle kærligheden lidt ekstra? Jov det er. 

Men hvis i enten ikke selv har 'en bedre halvdel', eller at i, ligesom mig, kører d. 14 februar solo, så kan man jo stadig godt snige en snert af kærligheden ind på sådan en fredag. Det behøver jo ikke nødvendigvis, at være rettet mod det modsatte køn (eller en fra det samme, for den sags skyld). Selv vil jeg bruge den officielle 'kærlighedsdag' sammen med min familie og en frokost i byen, bage en helt særlig Harry Potteresk' kage til dagen efter og finde en letbenet roman frem. Selvfølgelig en der emmer af alt, hvad der har med forelskelse og fluffy feelings, at gøre! Jeg tænker, at det enten bliver Anna and the French Kiss eller The Girl You left Behind

p.s. så skal man altså heller ikke glemme, at februar er årstid for fastelavnsboller! Lige lidt ekstra kærlighed til maven dér. 

12 kommentarer:

  1. Harry Pottersk kage? Hvad hvor?

    SvarSlet
    Svar
    1. Troede det var noget du var ude at købe og så ville jeg vide hvor :D Har set dem man selv kan bage, men det er for omstændigt for mig lige pt :P

      Slet
  2. HP-kage lyder som det bedste i verden!

    SvarSlet
    Svar
    1. HP-kage er det mest irriterende i verden, at bage! Håber den smager godt.. ;)

      Slet
  3. Jeg vil se HP kage! Det lyder sejt :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal du nok få lov til! :)

      Slet
  4. Vinterferien på sjælland og andre steder* ;)
    Vi fejrer det heller ikke :) Men får i stedet et vennepar på besøg og skal smovse kage! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved godt, at det ikke er alle skoler der har vinterferie i uge 7, men generelt så bliver uge 7 forbundet med vinterferie i Danmark :) Og så kan jeg ikke gøre for, hvis jylland endnu engang skal være besværlige og fucke op i dét! ;)

      Slet
    2. Hov hov hov, det er (så vidt jeg ved) kun Nordjylland, der holder vinterferie i uge 8 :P Og jeg stemmer for med den der HP-kage - vi vil se :D

      Slet
  5. Fastelavnsboller er ren kærlighed!

    - Anne

    SvarSlet