onsdag den 12. marts 2014

BOGGAVE-PROJEKT

Irene har for 2. år i træk afholdt det såkaldte 'boggave-projekt', hvor man tilmelder sig og får uddelt en makker, man skal så finde på en bog, at købe til sin makker og ligeså den anden vej. Vældig sjovt alt sammen, men altså også ret svært når det kommer til stykket. Især hvis man ikke har samme bogsmag. Jeg blev i år matchet med Gitte og måtte derfor gå ekstra i tænkeboks. Først og fremmest kender jeg ikke rigtigt Gittes smag, altså udover at jeg ved hun elsker Stephen King, men der var nok ret god chance for, at hun allerede ejede de bøger jeg ville kunne finde frem til, med ham. Så hvad gør man så? Jeg ville ikke købe et eller andet, bare fordi.. Det skal jo være noget jeg selv har læst og kan anbefale videre - sådan synes jeg da hvert fald legen bliver sjovest, og får betydning. Så jeg browsede lidt rundt på hendes blog og da slog en tanke mig: "har hun mon læst... Nej ingen anmeldelse eller post om, at hun har købt den, perfekt." Bare fordi hun ikke har blogget om den pågældende bog er det jo ingen garanti for, at hun ikke ejede den i forvejen, men jeg håbede. Mit valg faldt (selvfølgelig) på John Greens The Fault In Our Stars - helt ærligt, hvis man får en mulighed for, at sende den videre til en der aldrig har læst den, så er det jo bare med at gribe chancen, med det samme!

Gitte selv valgte, at sende mig The Pilgrimage af Paulo Coelho. Jeg glæææder mig til, at læse den, og se lige hvor pæn en udgave det er! 

2 kommentarer:

  1. Åh, den udgave af 'The Pilgrimage' har jeg også. Den er SÅ fin!

    SvarSlet
  2. Det er virkelig en meget pæn udgave - og en god bog, trods at jeg foretrækker Alkymisten :D
    Er spændt på at læse Green!

    SvarSlet