mandag den 31. marts 2014

MARTS WRAP UP

Jeg har selv en opfattelse af, at Marts har været en træls læsemåned for mig, jeg har haft en gennemgående følelse af, at jeg har slacket lidt for meget på læsefronten, også selvom mit endelige resultat lyder på 9 bøger for måneden. Jeg har haft lange perioder uden en åben bog (en uge er lang tid for mig), men hvad har Marts så ellers budt på? Marts var månededen for begyndende projekt-panik-angst (som nok fortsætter i april..), men også månededen for den nærmest obligatoriske forårs-snue der fik mig ned med nakken, derfor blev bøgerne også byttet ud med en omgang seriøs Netflix-kiggere - man ved man har set for meget Modern Family når man inderst inde ønsker sig en accent som Gloria og begynder, at crushe på Phil Dunphy..

Men på den positive side har marts også været hjemsted for det årlige bloggertræf, som jeg lige vil knytte et par ord til. Igen arrangeret af den altid skønne Katja, der simpelthen endnu engang diskede op med et event der slog benene væk under mig - sindssygt godt planlagt og denne gang med Alice I Eventyrland-tema, som virkelig var gennemført! Katja ligger sindssygt meget sjæl og arbejde i at stable arrangementerne på benene og det kan man som deltager mærke! Der var igen denne gang bog-jeopardy, som vitterligt er en stor succes, og mit hold gik (selvfølgelig) hen og vandt 1. pladsen overlegent (det må man gerne sige når det var en sejr på flere tusind pluspoint) - gid der altid må være en Twilight-kategori, hep-hey. Grundet arrangementets tema, var præmierne forskellige udgaver af Alice I Eventyrland og jeg valgte personligt udgaven der var illustreret af Tove Jansson, her sponsoreret af Carlsen. Det var en vidunderlig dag og Katja skal have en kæmpe klapsalve for hendes beundringsværdige indsats.

Men tilbage til status over Marts.. Som sagt har jeg i alt læst 9 bøger, hvor 3 af dem er e-bøger og derfor ikke er med på billedet (og så fik jeg lige færdiglæst This Is What Happy Looks Like, efter jeg havde taget mine billeder..) Månedens bedste bog er svær, at pinpointe for alle mine læste papirs-bøger har været vildt gode! (læs dem!) The Book Thief fik mig til at græde, ligeledes gjorde One Day og Fangirl fik mig til både, at grine og swoone. Og så er der jo A Dance With Dragons, 5'eren i serien A Song of Ice and Fire, her opdelt i to - 1: Dreams and Dust, 2: After The Feast. Jeg synes det er ret vildt, at jeg har formået at læse både 4'eren og hele 5'eren på to måneder, når hele min rejse med den serie har været igang i to år(!). Jeg begyndte på 1'eren i 2012 og nu to år efter er jeg endelig up-to date og kan vente med længsel på, at George R.R. Martin får færdiggjort nr. 6 i rækken. Men mens jeg venter på Winds of Winter kan jeg mæske mig med sæson 4 af tv-serien der får præmiere lige rundt om hjørnet - og så helt uden, at være offer for irriterende spoilers (tv-serien bruger nemlig materiale fra bøgerne længere fremme). Jeg er up-to date og det er pissefedt!

Hvor min bedste læseoplevelse er noget nær umulig, at bestemme så er det straks lettere med månedens værste. Den går nemlig til både We Were Liars, der var helt ubeskrivelig kedelig og Fallen Too Far, der var New-Adult når det er absolut værst. Men heldigvis har der været flest gode bøger - og det er jo immervæk dejligt!

Har I selv haft en god Marts måned?

5 kommentarer:

  1. Jeg er fan af, at alle de fysiske bøger, du har læst, er lige høje! :D

    Min marts har været usædvanligt sløv på læsefronten, hvor jeg stort set kun har læst, når jeg om torsdagen har en times "sovevagt" i min vuggestue. Heldigvis havde jeg i går endelig en dag helt uden program på, hvor jeg fik genoptaget læsningen lidt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, du har ret :D

      Jeg kan godt huske da jeg havde fuldtidsarbejde - der var jeg helt smadret hver dag efter fyraften, det tager noget tid før man er inde i rutinen og har bare en anelse overskud efter. Hæng på! :)

      Slet
  2. Åh det er sejt, du nu er (foreløbigt) færdig med Martin-projektet! Jeg har en drøm om at læse bog 3 og 4 i løbet af dette år. Jeg skal bare liiige tage tilløb.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også selv det er lidt vildt, to er jo ret meget når nu jeg havde alle de foreløbigt udgivne bøger stående, men det er altså bare nogle der skal deles op over tid, synes jeg. Men så fra 3'eren tog det alligevel fart.

      Slet
  3. Jeg er selv lige blevet færdig med Fangirl - en bog jeg absolut var begejstret for! Måske er det mig der er tabt bag en vogn, men fanfiction var ikke et begreb i mit ordforråd. Det er det nu, hvilket jo er ganske berigende. Ikke blot at være underholdt, men også lære om livets små finurligheder. :-)

    SvarSlet