tirsdag den 8. april 2014

SWEET TUNES FOR YOUR EAR TO HEAR #3

Det går lidt trægt med indlæggene her inde, men jeg har simpelthen ret meget om ørene mht. skole lige i øjeblikket, så læsningen går ikke så hurtigt for tiden. Men noget andet, som jeg stadig får presset ind i min hverdag er musik! Altid. Så nu synes jeg det er blevet tid til endnu et lille 'dette kører rimelig heftigt i loop på mit anlæg'-indlæg. 

Arctic Monkeys har fulgt mig siden slut folkeskolen, i perioder mere end andre, men med deres nyeste album AM er de tilbage for fuld skrue. Det er så sindssygt et genialt album, hvor alle sangene bare er ekstatisk pleasure for dine øre. Det er virkelig sjældent, hvor et helt album bare spiller på den måde og når det så endelig sker, så skal det fejres! Jeg er så begejstret for AM, at jeg endda har valgt at købe en endagsbillet til årets Roskilde Festival for, at opleve det live - og det er på trods af, at jeg lidt havde sat mig for at jeg var blevet for gammel til det der Rozz'. Jeg har haft mine ture på Dyreskuepladsen og syntes ligesom det var et overstået kapitel, men jeg må derned igen i år for, at skråle med på b.la. Do I Wanna Know, Arabella og Knee Socks


Coldplay er mit hjertebarn, så selvfølgelig skal deres nyeste single med! Deres album udkommer i Maj og jeg glæder mig virkelig meget. Så vidt jeg kan høre på de to singler de har ude, så er de gået lidt tilbage til deres tidligere dage og lidt væk fra det store bombastiske vi så på Mylo Xyloto og tildels også Viva La Vida, og det synes jeg faktisk er en god idé. For selvom de begge var virkelig gode plader, så er jeg altså en Parachutes og X&Y kind of gal'. Og nå ja, Magic har måske verdens pæneste musikvideo nogensinde. Kærlighed, kærlighed, kærlighed.


Ed Sheeran. Vores allesammens yndlings ginger? Hvert fald min. Jeg skal sige jer, det gør faktisk lidt ondt i mit hjerte at putte 'Sing' på listen. Ikke fordi det er en dårlig sang, slet ikke, men fordi der i fredags blev sat billetter til hans europa-tour til salg og jeg sad troligt klar en time før de kunne købes, med browseren åben og ventede på, at klokken slog 10.00. Men endnu engang så tager Billetlugen 1. pladsen i største forsamling af idioter der ikke burde køre en website. De havde valgt, at sætte flere store arrangementer til salg på samme tidspunkt og det kunne deres elendige servere ikke holde til. Resultatet var, at jeg blev smidt af køen og ikke kunne gøre andet end, at råbe alle de skældsord jeg har lært i mit 22. år lange liv og være så tæt på, at fyre min knytnæve igennem min computerskærm. Nej jeg fik ikke billetter. Ja jeg er skrevet op på ventelisten. Som om det nogensinde sker. Hvis du er en af dem der fik billetter så vær sød, at holde din mund for jeg hader dig nok en lille smule og drømmer om alle de ækle ting du kan komme ud for, inden d. 11 november.. 
Men tilbage til sangen "Sing", en sang der måske kan dele vandende blandt hans fans, for der er ingen tvivl om, at den er anderledes end hvad Ed har lavet før. Den er mere up-beat og danse-agtig (hallo, det er jo også Pharrell der har produceret den), men jeg synes faktisk den er yderst catchy og helt ærligt, kunstnere bliver nødt til, at forny sig - hvor kedeligt ville det ikke være, hvis der kom en ny plade med præcis de samme sange, som forrige gang. Embrace the new. 

Hvad lytter i selv til for tiden?

2 kommentarer:

  1. Er vildt ked af på dine vegne over, du ikke fik billetter, men krydser alt hvad du kan for, at du får billetter fra ventelisten af! Det er muligt - jeg fik til Imagine Dragons engang. Men enig - deres system er vildt dårligt... kender også en del andre, der ikke fik billetter, selvom de også klikkede ind præcis kl. 10 :/

    Men! Gode sange du har postet! Troede ikke, jeg kendte noget med Arctic Monkeys... men det gør jeg åbenbart, for dén sang kan jeg da godt synge med på. :)
    Ang. Ed Sheerans sang - enig i at den er ret anderledes og jeg nok ved første lytning var én af dem, der var i den dér "det her ved jeg ikke om jeg kan lide"-lejr. Synes dog den bliver bedre og bedre efter hver afspilning og så glæder jeg mig egentlig bare til at lytte til hele hans nye album i sin helhed! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ventelisten må være mit håb.

      Altså, jeg synes også sangen var anderledes, men det havde jeg egentlig også forventet. Og hvis han var kommet ud med en ballade, som 1. single så var jeg nok blevet lidt skuffet, faktisk.

      Slet