torsdag den 1. maj 2014

APRIL WRAP UP

April har været en fjollet måned. Fjollet på den måde, at lige efter jeg havde klaget min klagesang, om dårlig læse-status og reading-slump, så fik jeg godt nok fart på og hugget mig igennem 13 bøger. Og de har aaaallesammen været i enten fantasy eller contemporary genren, så det har altså været ren fornøjelse og 'tomme kalorier'. Men det er også bare hvad de bøger gør så godt! Den ene tager den anden, inden du får set dig om. 

Min Kindle er virkelig kommet til sin ret, i denne måned og her er alle dem jeg fik læst på den: Nevermore + Enshadowed, Alienated, Shadows + Haze, White Hot Kiss, Maybe Someday, Flat Out Love, The Liberator
Det har altså været en god blanding af Engle, Dæmoner, Aliens (jeps), hekse og drømmeverdener der foregår i Edgar Allan Poe's bøger - En rimelig syret mængde, men virkelig god underholdning. Dem der skilte sig mest ud var Nevermore og Enshadowed der er fra samme serie, og har nogle ret markante gotiske undertoner og centrerer sig omkring Poe's værker, det var ikke noget jeg umiddelbart havde læst om før og så var sproget ret så fint, nærmest poetisk, til tider. 

Men de to bedste må uden tvivl være henholdsvis The Final Empire og Days of Blood and Starlight. Førstenævnte har jeg skrevet om her, og DOBAS er en fantastisk 2'er til en helt fænomenal 1'er. Jeg elsker den serie og synes det er helt vildt ærgerligt, at den ikke har opnået så stor genkendelse og anerkendelse, i Danmark, som jeg helt bestemt synes den fortjener! Virkelig kreativ verdensopbygning og Laini Taylor skriver helt vildt godt - noget de moderne fantasybøger tit får hug for ikke, at gøre.

På et mere personligt plan har April jo også lidt en smule under min 'projekt-stress' og det bliver højst sandsynligt kun intensificeret i Maj, da dette er afleveringsmåned, og vi mangler omkring halvdelen (PANIC ATTACK RIGHT NOW) og så har jeg jo været så heldig, at få nyt job, hvor jeg også starter i Maj. Så det skal nok blive en god måned for mit stress-gen, at jonglere med både opgave og nyt job. 

Hvordan har jeres April været, har i fået læst noget godt?

4 kommentarer:

  1. Hey, jeg havde ikke engang spottet, at du faktisk fik læst Maybe Someday. Hvad syntes du så? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik også læst den på under en dag ;) Den var helt fin til formålet, du ved jo hvordan de bøger er :D Jeg blev en anelse irriteret på Ridge faktisk, og måske jeg holdte mere med Maggie, end Sydney, faktisk. Men den fik 3 stjerner, som for mig er en over-middel karakter. :)

      Slet
  2. Ej vil du dog gå væk med al det overskud Maja. :P

    Her sidder jeg og sumper totalt med trætte øjne, har gabt siden kl. 14 og du er total overskudsagtig og læser 13 bøger, blogger, får nyt job og alt muligt. ;)

    Jeg kan se på min egen læsestatistik at mit tempo faldt lidt da jeg begyndte at læse engelsk. Samtidig har april for mig været lig med 1000 tidsfrister, opgaver, afleveringer og praktiske ting, så det blev vist minimal læsning. Jeg håber at tage revanche engang i ... Øh ... Når jeg bliver pensionist! :D

    SvarSlet
  3. Ha, overskud! Den var god ;)
    Jeg har fået læst rimelig mange bøger, men det er 100% overspringshandlinger for alt andet vigtigt, som jeg burde have lavet :/

    Mht. engelsk, så tror jeg også mit læsetempo var langsommere i starten, og stadig til en hvis grad er det. Jeg læser hvert fald hurtigere på dansk, hvilket nok er meget naturligt, det er jo modersproget :)

    SvarSlet