søndag den 1. juni 2014

SOL, STRAND OG EN GOD BOG?

Det er tid til, at jeg har brug for jer, mine kære læsere, og jeres ekseptionelle mængder af god bog-viden. Når kalenderen siger Juli skal jeg nemlig sydpå og sommerferien er jo den mest ideelle læseferie der overhovedet eksisterer. Men jeg er løbet ind i et problem.. Grundet eksamens-stress og underskud på overskuds-kontoen, så har jeg simpelthen ikke haft tid til, at lave en velovervejet liste over gode sommerferie-bøger. Jeg ved det, det er forfærdeligt. Og det er jo derfor jeg har brug for jeres hjælp! Hit me med alle jeres anbefalinger. Jeg læser stort set alt, men 'temaet' er jo sommerferie, så de skal helst gå godt til strand og glade dage. Det kan eventuelt være noget i selv har læst på en ferie, noget i planlæger at læse i jeres egen sommer, eller bare en rigtig god bog, som i synes jeg burde tage med! 

Sidste år havde jeg noget i omegnen af 15 bøger med, så i kan altså bare give den gas med anbefalingerne. 

P.s. jeg kan ikke anbefale The Fault In Our Stars, som strandbog - alt den lækre sol i verden kan ikke mindske de stride strømme af tårer, som man kommer til og fælde.

8 kommentarer:

  1. Jeg kan som sådan ikke anbefale den som sommerferie-bog, da jeg endnu ikke selv har læst den, men jeg har i hvert fald planlagt at læse The Girl Who Circumnavigated Fairyland in a Ship of Her Own Making når jeg kan holde sommerferie. Jeg tror den har den perfekte fiktive verden at hoppe ned i :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for anbefalingen! :D Jeg har hørt om bogen, men jeg tror desværre ikke det er min kop the, jeg har nemlig hørt at den skulle være meeeeeget beskrivende og ikke have særligt meget fokus på selve historien - og det er ikke rigtigt mig.

      - men jeg håber du synes godt om den, hvis du får den læst! :)

      Slet
  2. Jeg planlægger selv at læse 'The Summer I Turned Pretty'-serien, da den virker som den ultimative strand-serie!

    Derudover er jeg igang med 'Tiger Lily', som egentlig ikke er en sommerbog som sådan, men jeg synes personligt at den er rigtig god indtil videre - den kan ihvertfald anbefales hvis man holder af Neverland, Peter Pan og dét univers! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg også på listen! :D Selvom jeg har hørt at den skulle være en del mere alvorlig end man lige går og tror.

      Jeg vil tage et kig på Tiger Lily!

      Slet
  3. Jeg har forudbestilt "Otherbound" af Corinne Duyvis som jeg glæder mig VILDT til at læse denne sommer! Fuldstændig "uden grund" for jeg har ikke læst noget som helst omtale af den, kun bagsideteksten.
    Til efteråret modtager jeg "Interworld" af Neil Gaiman og Michael Reaves, samt "In the After" af Demitria Lunetta og "Rush" af Eve Silver. De to glæder jeg mig også vildt til! (De er udkommet, men min moster har dem med hjem fra USA, derfor er de først efterårsbøger)

    På hylden har jeg "To all the boys I've lo"ved before" af Jenny Han stående, som jeg er ret spændt på. Derudover er jeg pt i gang med Rebel Belle" af Rachel Hawkings som jeg absolut KNUSELSKER! Så du må KUN læse den, hvis du lover at elske den! :P
    ^ Det er en rigtig teen-bog, men jeg elsker den alligevel.
    Desuden ser jeg frem til at læse "The Taking" af Kimberly Derting og "After the End" af Amy Plum, som jeg også håber jeg får læst begge to i løbet af sommeren.

    Jeg har desuden "To be perfectly honest" af Sonya Sones på vej hjem, som virker som en uhyre let, gennemsnitlig sommerbog. Sådan en der kan underholde i to timer og så har du hygger dig.

    De sidste par måneder har jeg læst "Fire and Flood" af Victoria Scott, "Starters" af Lissa Price og "Taken" af Erin Bowman. De to første kampelskede jeg fra første ord, så du må aldrig nogensinde hade dem, så knuser du mit hjerte. ;( Taken var rigtig god, dog lidt lang på midten, men kom efter det i starten og slutningen. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hold nu op en kæmpe lang liste :D Mange tak for dét!

      Jeg har overvejet to all the boys I've loved before, og hvis man kan få den til Kindle så ryger den nok også med!
      Jeg har en masse fantasy/paranormal stående på min reol, som jeg egentlig gerne vil sælge, men først skal jeg lige have læst dem (jeg bliver nemlig nødt til at rydde op på min reol, så har lidt besluttet at næsten alt fantasy fremover skal læses på kindle) så jeg prøver lidt, at finde noget der i en lidt anden genre så jeg ikke går helt død i overnaturligt hejs på min ferie ;)

      Slet
  4. Jeg kan varmt anbefale chokolade og især dens efterfølger chokoladeheksen af Joanne Harris, selvom de måske mest er egnet til en ferie i Frankrig. Jeg planlægger selv at læse The shock of the Fall her til sommer

    SvarSlet
    Svar
    1. The shock of the fall har jeg self haft kig på, den lyder meget interessant! :)

      Chokolade bliver en 'overvejer' da jeg synes filmen var meget kedelig :/

      Slet