mandag den 30. juni 2014

SOMMER VACAY!

Min sidste eksamen er overstået. Jeg har haft min sidste arbejdsdag. I den næste måned er der intet på programmet udover ren afslapning! Kort sagt: for fanden det er sommerferie!

Og jeg er en af de heldige asener der skal til udlandet og ligge med mine tæer i vandkanten og en drink i hånden. Er det bare mig eller er den sommerferie virkelig længe ventet? Jeg synes godt nok dette semester har været hårdt, eller hvert fald taget enormt meget af mine kræfter og overskud og hvad jeg ikke har fortalt jer, er at jeg oveni mine eksamener og arbejde har været ude og kigge på lejligheder og dermed læst virkelig mange ejendomsregnskaber og vedtægter igennem. Pyha, der har været rigeligt at se til! Og det har b.la. været derfor, at bloggen i de sidste par måneder har været ret nedprioriteret - mine batterier er fuldstændigt opbrugt og jeg har brug for, at lade helt op i den kommende måned. Derfor kommer der ingen opdateringer eller indlæg herinde, jeg bliver simpelthen nødt til at holde helt fri.

Men alt det hårde arbejde har båret frugt: jeg fik en vildt god karakter for mit semesterprojekt og jeg har skrevet under på den hyggeligste lejlighedskvist i København med  overtagelse d. 1 august og jeg glæder mig sindssygt meget! 

Mine sommerplaner består derfor af 100% afslapning væk fra alt hvad der hedder stress, jag og internettet. I stedet står den på et kort visit til Roskilde Festivalen, hvor jeg skal rocke til Arctic Monkeys og derefter til Italien og Syd Frankrig - for fanden hvor jeg glæder mig til at leve af ost, pølse og brød (og vino!).

Når man ligger under parasolens brede skygge skal man jo naturligvis have lidt læsestof ved hånden og jeg har prøvet at finde nogle mulige kandidater frem, selvom jeg slet ikke er sikker på hvad der endeligt ryger med, endnu. Jeg kører hvert fald efter en 'ryd op i reolen'-stil, jeg skal nemlig have ryddet gevaldigt op i min reol inden jeg flytter - så alt hvad jeg overvejer at give væk/sælge skal lige læses først. Af titlerne på billedet glæder jeg mig nok allermest til, at læse Amy og Rogers Epic Detour (intet siger sommerbog, som en der handler om en road-trip) og Cloud Atlas. Derudover så overvejer jeg, at tage Ken Follet's Giganternes Fald med, men jeg ved ikke om det er lidt over-ambitøst når man tænker på at mit læse-game har været rimelig svagt på det sidste. Derudover har jeg også Jean M. Auel's Hestenes Dal oppe og vende, samt Bridget Jones' Mad About The Boy.

Og så er der jo min Kindle - over 100 titler der ligger og frister. Alle bogglade mennesker burde simpelthen eje sådan én når turen går udenlands. 

Kan i have en overdrevet-mega-nice-fantastisk sommerferie, hvorend om den kun går til baghaven eller over grænsen. Vi ses i august manner!

12 kommentarer:

  1. Det lyder nu også lækkert med totalt afslapning og en tur til udlandet!
    Håber det bliver godt for dig - og så må du have en fantastisk sommerferie :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det er lige præcis det jeg har brug for, for at kunne lade op!
      Mange tak og ilm! :D

      Slet
  2. Rigtig god sommerferie, den er sørme fortjent!

    Og jeg har det nøjagtig lige som dig. Jeg synes godt nok også dette semester har været hårdt at komme igennem, og mine batterier har været ret langt nede af og til. Men er blevet langt bedre til at trække stikket ud med jævne mellemrum og få ladet op, i stedet for at køre mig selv helt ned.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! :)

      Det er ikke fordi læse/lektiemængden har været mere voldsom end sidste semester, men alligevel så har det bare taget meget mere af min tid og energi. Jeg er ikke så god til, at 'trække stikket ud' i hverdagen - kan ikke rigtigt skubbe problemerne væk, de rumsterer stadig i baghovedet, så det er mest i mine ferier hvor jeg kan løbe lidt væk fra det hele.

      Slet
  3. God ferie - må du også komme på mange spændende litterære rejser ;-)

    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og i lige måde :)

      Slet
  4. God ferie! Det ser ud til at være nogle rigtig gode bøger, du der har fundet frem! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - også god ferie til dig :)

      Slet
  5. Det lyder rart med total afslapning! Og hvor er det nogle spændende bøger, du gerne vil prøve at nå at læse i ferien :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, ja jeg håber de vil være gode ved poolen ;)

      Slet
  6. Man burde virkelig trække stikket helt ud noget oftere! Hav en overnice ferie!!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja! det er bare som om weekenderne ikke helt er nok ;) God ferie til dig også!

      Slet