fredag den 31. juli 2015

FERIEMODE: OVER.

Hej igen, på blokken! Det er fredag, trist vejr, men trods alt begyndelsen på weekend, så vi overlever!


Jeg har nu været hjemme fra ferie i fem dages tid og har brugt dagene på at sumpe rundt i jetlag (seriøst, vi brugte over 12 timer i et fly, på vores hjemrejse) og starte hovedkuls på nyt arbejde - I kan måske huske, at jeg for lidt siden skrev et indlæg om et andet nyt job? Landet ligger sådan, at jeg simpelthen er verdens heldigeste kartoffel, der er blevet tilbudt et job på DR, så lige nu jonglerer jeg med hele tre jobs og det er sgu lidt af en opgave at få det til at gå op. Der skal selvfølgelig skæres ned på 1 eller to af dem - DR beholder jeg dog, no doubt about that! Det er verdens fedeste job, men det skal jeg nok skrive mere om en anden gang.. Lige nu synes jeg det skal handle om min ferie. Jeg var jo afsted på en 3,5 uges ferie til USA, hvor vi så noget af det smukkeste natur, der overhovedet findes! Seriøst, USA er mange ting, det er skydegale rednecks og en befolkning med hovedet så langt oppe i deres egen røv, at det ikke er underligt at de ikke ænser andet end dem selv, men det er også et pisse fascinerende land! Når man ellers bevæger sig ud af sin SUV og væk fra de store malls. Amerika er kæmpe stort og rummer en sådan diversitet af landskab og vejrforhold, at på hver tur man tager derover, der kan man opleve noget der står i skarp kontrast til det man så sidst. 

Denne gang, hvor vi besøgte USA, der havde vi planlagt en lidt anderledes ferie end man måske normalt tager på, det var nemlig en aktiv ferie! Måske jeg  lige skal forklare lidt om, hvor vi var for så giver det nok lidt mere mening, at det var en aktiv ferie.. 

Vi havde som sagt 3,5 uge, hvor vi fløj til Salt Lake City fra København, SLC ligger i Utah og der er egentlig ikke noget specielt ved byen udover, at den er grundlagt af mormoner, har en kæmpe saltsø og temperaturen er varm, som ind i helvede! Vi valgte at flyve til/fra her, da det er den største by, som ligger i nærheden af det vi skulle se (og når jeg siger 'i nærheden', så mener jeg efter amerikanske standarder, der er det ikke unormalt at en lokation 700 km væk, er "et sted lige i nærheden"). Turen var planlagt med det formål, at få set så meget "epic scenery", som overhovedet muligt. Altså storslåede udsigter og panorama-views, der tager luften fra en. Det betyder altså, at man må bevæge sig væk fra vejene og alle de andre mennesker.. Vi havde planlagt en masse national- og statsparker, som skulle opleves med en rygsæk på ryggen og vandrestøvler på fødderne. Vi var bl.a. i Yellowstone, som er verdens første nationalpark og helt forrygende smuk! Den har mange specielle geotermiske områder, som fx. varme kilder og gejsere, som får jorden til at ryge som var der ild i den.  Derudover, så er der utallige vandfald i parken og fire bjergkæder, der går igennem den. Lad mig bare sige: Iz pretty!!

Derudover var vi i Grand Teton, Custer state park og Rocky Mountains. Alt sammen noget der fortjener et meget mere fyldestgørende indlæg! Og det skal i nok få! Derudover, så har jeg overvejet, at flække en video sammen af alle mine USA køb, er det noget i vil se? Jeg var b.la. i Barnes and Noble, og ja, den kæde fortjener alt den hype den kan få! 

4 kommentarer:

  1. Det lyder som om, at du har haft en dejlig og anderledes ferie i USA og jeg glæder mig til at læse mere om den. Derudover ville det være cool med en video af dine indkøb!

    SvarSlet
  2. Jeg er fan af så mange detaljer fra din ferie og shopping, som du vil give :D Jeg har jo været kæmpe misundelig på den lækre ferie i en evighed nu! ;)

    SvarSlet
  3. Ja tak til flere indlæg og video fra din ferie :D lyder som om det var en fantastisk tur!

    SvarSlet
  4. Wauw, tre jobs - det er da vildt - og sejt :D
    Lyder fedt med ferien, der må være et væld af fotos at tage af.

    - Anne
    www.venterpaavin.blogspot.com

    SvarSlet