lørdag den 17. oktober 2015

READATHON - LØBENDE OPDATERET


Så rykker vi snart! Der er pt. 2,5 time til, at det hele bliver skudt igang og jeg har på nuværende tidspunkt, hverken børstet tænder eller bestemt mig for den første bog, som jeg skal læse. Alting til sin tid.. 

Jeg deltager som sagt kun i dag, lørdag, men for filan, jeg glæder mig! Nok mest til det online fællesskab og derfor har jeg også en snagende mistanke om, at jeg vil komme til at bruge mere tid på Twitter, Snappen, Instagram og Face, end jeg vil bruge på at komme igennem min bogstak (I kan finde mig online under @Majwh). 

Jeg vil løbende opdaterer dette indlæg med min fremgang, tanker under forløbet og muligvis også en lille overspringshandling eller to..

Lad mig starte med at udfylde Dewey's introduction meme:

1. Jeg læser fra Danmark, nærmere bestem sjælland, Amager, min sofa.
2. Jeg tror jeg ser mest frem til, at læse Stardust eller mine to graphic novels: Saga og Vampire Academy graphic
3. Ui, når vi taler om snacks, så ser jeg frem til det hele! Skumbananerne, flødebollerne med marcipanbund og min San Pellegrino.
4. Ai, gider ikke fortælle om mig selv - det er da kedeligt! KOM NU KLOKKEN 14!
5. Jeg deltog sidste gang for to år siden, dengang læste jeg kun omkring 500 sider, da jeg kun havde tid til at afsætte dagstimerne om lørdagen til det. 


Kl 14:00 - Så er det nu! Jeg er endt med at have truffet en beslutning omkring, at starte med Stardust, som min bog nr. 1! Men hvis det viser sig, at være et dårligt valg, så tager jeg nok fat i Djævlens Læring, da jeg tror den er let og hurtigt læsende. Snack-wise, så starter jeg med tuc minis og noget, som Føtteren kalder "japan snack" dertil indtages the fra Perchs og et glas vand. Senere kommer kaffen og chokoladen på bordet!

Kl 16:02 - Nu er det blevet tid til en frokostpause! Jeg kører den ind med økologisk spegedreng fra Hanegal. Jeg er sådan en type, der får hovedpine og bliver usandsynligt træt, hvis jeg ikke overholder mine tre hovedmåltider. Lige pt. er jeg en anelse skuffet over egen læsehastighed! Jeg har kun fået læst 103 sider i Stardust og det er altså lige lovligt snegletempo..

Kl 18:45 - Jeg har netop læst Stardust færdig og jeg må bare sige: OH. MY. GOD. Den var virkelig god!!! Jeg har også lige taget et virtuelt besøg rundt hos nogle af de andre deltagere og hvor er det altså bare utroligt at se, hvor fuld fart over feltet, som i alle har! Jeg har fået en snigende hovedpine og en anelse træthed, så jeg tror jeg tager det lidt stille og roligt fra nu af - og så fortryder jeg, at jeg ikke har min kæreste ved min side, der kunne have stået klar med lækker aftensmad, for nu skal jeg selv være kreativ og hele min opgang dufter af naboernes varme kødgryder..

Kl 19:25 - En eller anden, sluk mit internet.. Jeg sidder og er noget nær grøn af misundelse over @Gittewitte's lasagne og Rikkes mørbradgryde, selv tror jeg måske at jeg kan svinge mig op til at koge noget pasta.. Men hvad endnu mere spændende er, så bliver min næste bog Vampire Academy; graphic novel. En YA fantasy, som er en min über guilty pleasure, nu i et illustreret hæfte.

Kl 20:43 - Jeg valgte i stedet at læse Saga, som også er en graphic novel. Den var virkelig god! Kan klart se, hvorfor den har fået alle de rosende ord med på vejen. Nu tror jeg, at jeg vil tage min Kindle og færdiggøre sidste bog i The Infernal Devices, som jeg engang i sidste måned påbegyndte. Det er faktisk ikke fordi serien er særlig god, men bøgerne har sådanne pæne forsider, og så bliver jeg altid draget, selvom jeg ved at jeg ikke burde. Jeg er efterhånden ret træt og den hovedpine er ikke blevet bedre, hvordan går det med jer?

Kl 21:38 - Jeg har færdiggjort The Clockwork Princess, altså jeg manglede kun omkring 10%, men det tæller altsammen ;)

Kl 22:25 - Så har jeg læst sidste side i Vampire Academy; graphic novel. Hm. Den giver nok mest mening, hvis man allerede har læst bøgerne, som companion novel er den fin, men så heller ikke mere en det. Lige nu er jeg simpelthen så træt, at jeg må tage en pause. Måske tager jeg Beedle the Bard med ind i seng, eller også så gemmer jeg den til i morgen tidligt. This girl gotta' get some rest! Jeg har desværre en eksamen, som jeg skal skrive færdig i morgen, så det nytter ikke noget at tage en all-nighter.

Kl 10:25 - Okay, jeg gik i seng omkring kl. 23 i går, jeg havde det simpelthen ikke godt i kroppen og det er egentligt kun blevet værre. Den snigende hovedpine og træthed var nok et varsel om den halsbetændelse, som jeg er vågnet op med. Det er godt gammeldags træls! Lige nu sidder jeg og spiser morgenmad; skyr, blødkogt æg og en kop kamille the. Mit mål er, at færdiggøre Beedle the Bard efter morgenmaden og så skal jeg igang med min eksamensopgave (som skal afleveres i morgen...)

Kl 11:13 - Jeg har læst Beedle the Bard færdig og den var virkelig god! Rigtig sød og dejligt, at være tilbage i Harry Potter universet!

Kl 11:45 - Jeg gider ikke åbne min eksamenopgave endnu.. Jeg snupper lige et par sider i Nordkraft, som jeg har haft liggende i et stykke tid.

Kl 14:00 - Nu er readathon'et slut og selvom jeg ikke deltog alle 24 timer, så har det været virkelig hyggeligt! Jeg er helt blæst bagover, hvor meget nogle folk har nået at læse, og hvor mange der blev og kæmpede ud til de små nattetimer. Jeg laver et opfølgende indlæg, hvor jeg gør status over mine læste sider samt, hvad jeg vil forbedre til næste readathon, nu skal jeg have et bad og pleje min sygdom.

Tusind tak for et helt igennem herligt readathon! 

30 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig sådan til at følge med i din læsning :)

    Jeg er virkelig også god til overspringshandlinger og at være meget på de sociale medier under readathon, men det er simpelthen også bare SÅ hyggeligt :D

    God læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det var vildt svært, at holde hoved og hale på alle de platforme, hvor man skulle følge med hos alle jer andre :D Men det er åh så hyggeligt, at læse alle jeres indlæg nu! :)

      Slet
    2. Haha det kan jeg godt forstå! Det kan også virke helt uoverskueligt :)

      Tak for et fint læsedøgn!

      Slet
  2. Det er så hyggeligt at du er med! :D Rigtig god læselyst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at du nød 'Stardust'! Gaiman = magic!
      Her er der heller ingen kærester der laver mad, eller fantastiske opskrifter igang - derimod stod den på take-away (as always). :D

      Slet
    2. Åh, hvad synes du så om 'Clockwork Princess'? :-)
      Og hm, har længe overvejet VA graphic novels, men jeg har ikke umiddelbart travlt mere... :P

      Slet
    3. Åh undskyld, at jeg har været sådan en snegl! Jeg synes det var helt vildt svært, at holde styr på alle de sociale medier, at opdaterer bloggen OG kommenterer hos alle jer andre - plus at læse!!

      Jeg synes ikke særlig godt om hele Infernal Devices serien og ej heller Mortal Instruments, man kunne jo spørge sig selv, hvorfor jeg overhovedet gik igang... ;)

      Altså, Vampire Academy er en kæmpe guilty pleasure for mig, men hvis man ikke har det på samme måde, så tror jeg at de illustrerede hæfter vil være en skuffelse!

      Slet
  3. God læselyst! Jeg glæder mig til at følge med hos dig :-D

    /www.mitbogunivers.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Så dejligt du er med. og ÅH, stardust <3 Den skal jeg også (gen)læse, og jeg glæder mig :*

    SvarSlet
    Svar
    1. Og ps, hvilken te fra Perch's sværger du til?

      Slet
    2. Stardut var såååååå god! Altså, seri!!! Og jeg er SÅ glad for, at jeg fik det som jeg håbede ;D (sur stjerne og Tristran)

      Åh, jeg kan ikke huske hvad den hedder, for jeg har taget den over i en tin-bøtte. Men deres hvide tempel the er virkelig god! Og så har de også en ret god cremet morgenthe

      Slet
  5. Rigtig god læselyst, nu er det jo lige om lidt! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg håber du havde den bedste tid!

      Slet
  6. Jaaa Tuc minis!! :D Og jeg kan i hvert fald godt skrive under på at Djævlens Lærling er hurtig/letlæst. Jeg læste den til sidste readathon, og der var den perfekt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Seriøst, de var så gode!! Jeg nåede ikke at gå igang med Djævlens Lærling, men mon ikke også den gør sig godt, som 'helt normal' bog ;)

      Slet
  7. Åh, Stardust er så fin! Og der er ingen grund til at tænke, du er langsom. Det er jo slet ikke sjovt at læse, hvis man tænker over hastigheden. Jeg glæder mig til at følge med og høre dine tanker om Stardust.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej du har ret, men alligevel kan jeg ikke helt lade være med at sammenligne mig med alle jer andre ;)

      Slet
  8. 103 sider er stadig mere end mig - jeg er sååååådan en snegl :'D

    SvarSlet
  9. Det er altså nogle gode readathonbøger, du har fundet dig. Fortsat god fornøjelse :-)


    Mvh.
    Den lille Bogblog

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg håber det fik forrygende for dig :D

      Slet
  10. Sikke en perfekt readathon stak! Det er bare nogle guldklumper alle sammen :)

    Jeg læste selv "Saga" sidste gang, og er (ligesom resten af verden) bare helt solgt og elsker den serie! Og "Djævlens Lærling" er også fantastisk :)

    Rigtig god fortsat læselyst, og husk at fokusere på, at du får læst og hygger, og så betyder sideantallet ingenting :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Saga var så god! Jeg blev virkelig overrasket over, at en graphic novel kunne blæse mig sådan bagover.

      Slet
  11. Stardust er såååååå god! Jeg læste den også første gang til readathon. Den er perfekt til formålet! :D Og nej, du er ikke langsom - for så er jeg nærmest stillestående xD God læsning! :D

    SvarSlet
  12. Saga er fantastisk! Jeg er selv lige blevet færdig med nummer 5 :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, at jeg bliver nødt til at have nogle af de andre hjem til mig!

      Slet
  13. Det er faktisk nærmest lykkes mig at komme igennem Read-a-thon uden overhovedet at læse andres blogs (før nu) hvilket jeg virkelig fortryder, da jeg synes det er en del af oplevelsen. Så det er måske en meget god ting. Jeg bruger hele min morgen på at tjekke jer alle sammen ud, og det er så spændende. Jeg glæder mig til at følge med i den sidste del af Read-a-thon!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, det kan være ret svært at følge med alle steder - det oplevede jeg også selv. Det er først nu, hvor jeg har tjekket op hos alle.

      Slet