søndag den 7. februar 2016

JEG VIL LÆSE ALTING OG INGENTING.


Jeg har sat mit læsemål ned. Fra 50 til 25, simpelthen en halvering og jeg ved ikke engang, om det er nok.

Jeg vil læse alting, men også ingenting. Det er ikke en læsetørke, men mere en forandring af  mit grundhumør.

Det er mærkeligt og svært, at forklare. Jeg samler en bog op, læser halvdelen og stopper igen. 

Jeg har således 'kun' formået, at læse to bøger indtilvidere, i 2016. Og jeg har ikke gang i en ny, endnu. Og det er ikke fordi, jeg er træt af litteratur, jeg har faktisk et valgfag dette semester, som helliger sig til litteratur og hvordan man kan tage litteraturen 'ud af lænestolen og ind i bylivet'. Og jeg synes det er sjovt og spændende, men jeg har svært ved at comitte til en bog, når jeg så endeligt sidder i min lænestol..


Men jeg reflekterer stadig over, hvilke bøger, jeg godt kunne tænke mig, at læse i løbet af året.

Sidste år gik jeg igang med et Jane Austen projekt, som jeg nåede ca halvvejs igennem. Jeg kunne mægtig godt tænke mig, at fortsætte på dette - måske endda være med til den read-a-long, som LoveBooks afholder af Fornuft og Følelse i marts (hint hint, please send spons-bog ;) ). Jeg vil gerne læse Great Expectations af Charles Dickens, som jeg købte i min sommerferie og jeg nåede heller ikke, at få læst Alt Det Lys Vi Ikke Ser sidste år, så det kunne jeg meget passende nå denne gang.

Og så vil jeg læse flere bøger om seje personer, der tager ud og får vilde oplevelser ála Wild og A Walk In The Woods - jeg mangler stadig at læse Tracks, så den må jeg hellere få fingrene i.

Men mest af alt vil jeg gerne læse Winds of Winter og ord kan ikke beskrive, hvor skuffet jeg blev, da det blev annonceret, at den nok ikke udkommer i '16. Fucking pisse lort. Og på den note, bliver dette indlæg afsluttet.

3 kommentarer:

  1. Åååh, glæd dig til mere Austen. Det er fantastisk <3

    og læsetid er en mærkelig ting. Jeg tror heller ikke, jeg får læst imponerende meget i år (eller bare nær så meget som jeg plejer). Min tid er bare blevet anderledes.

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt sætte mig ind i følelsen. Jeg har laaange perioder, hvor det bare ikke virker naturligt at bruge den tid, det tager at læse en bog på at læse en bog. Det kommer og går lidt for mig, men jeg kan godt forestille mig, at det en dag også ændrer sig mere konsekvent, sådan som det lyder til, det har for dig.
    Fedt at du er ærlig om det. Måske du også kan poste alt muligt andet end bøger her på bloggen - endnu mere om rejser og den slags, du interesserer dig for? Jeg ville hvertfald gerne læse mere om dét! :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har også i lang tid haft svært ved at sætte mig til rette og finde lysten til at læse. Det resulterede i, at jeg nærmest ikke læste noget hele november og december, det er først her efter nytår, at jeg er begyndt igen. Du skal nok komme frem til at læse mere igen! :)

    SvarSlet